نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

رییس جمهور نیجریه از نصف حقوقش چشم پوشی کرد

محمد-بوهاری-نیجیریا-610x425سخنگوی ریاست جمهوری نیجریه اعلام کرد محمدو بوهاری رئیس جمهور جدید نیجریه از نیمی از حقوقی که سلف خود گودلاک جاناتان دریافت می کرد، چشم پوشی کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گاربا شهو، سخنگوی ریاست جمهوری نیجریه روز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد محمدو بوهاری پنجاه درصد از حقوقی را که رئیس جمهور قبلی نیجریه می گرفت، دریافت نخواهد کرد.

طبق اعلام اداره مالیات نیجریه ، حقوق سالانه رئیس جمهور این کشور در حال حاضر حدود هفتاد هزار دالر یا شصت و سه هزار و پجنصد یورو است.

یمی اوسینباجو معاون رئیس جمهور نیجریه نیز اعلام کرده از دریافت نیمی از حقوق سالانه خود چشم پوشی کرده است.

این خبرها در حالی منتشر می شود که نیجریه که اولین قدرت اقتصادی آفریقا و اولین تولیدکننده نفت در این قاره محسوب می شود، به علت کاهش شدید بهای نفت در بازارهای جهانی با شرایط اقتصادی و مالی دشواری روبرو است چرا که نفت اصلی ترین منبع درآمدهای دولت نیجریه است.

به نظر می رسد تصمیم رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور نیجریه برای چشم پوشی از نیمی از حقوق خود، ابتکاری است به منظور این که نمایندگان پارلمان نیز که حقوق بالای آنها موجب خشم افکار عمومی نیجریه شده است و همچنین فرمانداران ایالت های نیجریه ترغیب شوند همانند رئیس جمهور و معاونش عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ابوجا، هفته گذشته رئیس جمهور نیجریه تدابیری را به منظور تامین اعتبار صندوقهای دولتی که با مشکلات مالی روبرو شده اند، به اجرا گذاشت تا حقوق کارمندان دولت پرداخت شود. برخی از کارکنان و کارمندان دولت نیجریه از پایان سال دو هزار و پانزده تا کنون حقوق خود را دریافت نکرده اند.

Author

خروج از نسخه موبایل