حاجی محمد محقق از سفر ترکیه به مزارشریف برگشت

حاجی محمد محقق معاون ریاست اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان که چندی قبل به ترکیه سفر کرده بود امروز یکشنبه از به شهر مزارشریف برگشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، معاون دوم ریاست اجرایی حدود ده روز قبل به ترکیه سفر کرد و در این سفر ضمن ایجاد شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان در مراسم نامزدی باتور دوستم پسر جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری نیز اشتراک کرد.

شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان توسط حاجی محمد محقق، عطا محمد نور، صلاح الدین ربانی و جنرال دوستم در کشور ترکیه تشکیل شد و این جریان با صدور اعلامیه‌ای بر آوردن اصلاحات در نظام، برگرداندن صلاحیت معاون اول ریاست جمهوری و معاونان ریاست اجرایی و برخی موارد دیگر تاکید کردند.

در همین حال حاجی محمد محقق معاون ریاست اجرایی پس از سفر ترکیه، در میان شهروندان مزارشریف گفته است که شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان به زودی با حضور جنرال دوستم در داخل افغانستان تشکیل خواهد شد.

وی تاکید کرده است که پامال شدن حقوق مردم از سوی رئیس جمهورغنی سبب شده تا برخی سیاستگران برای بیرون رفت از وضعیت موجود به فکر ایجاد چنین ائتلافی شوند.

آقای محقق می‌گوید ائتلاف هنوز اعلام نشده، جنرال دوستم در روزهای نزدیک به کشور می‌آید، استاد عطا بخاطر کدام تداوی فامیلی در دوبی است، چند روز آنجاست، بعضی جهت های دیگر از قندهار و مشرقی آمده بودند، همه ما یکجا ائتلاف را در داخل افغانستان اعلام میکنیم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *