ادامه شهرک سازی اسرائیل در قدس

رادیو رژیم اسرئیل اعلام کرد که کمیته ساخت و ساز این رژیم در قدس دیروز (سه شنبه) احداث ۲۲۰۰ واحد مسکونی در قدس شرقی را تصویب کرد.

رادیو رژیم اسرئیل اعلام کرد که کمیته ساخت و ساز این رژیم در قدس دیروز (سه شنبه) احداث ۲۲۰۰ واحد مسکونی در قدس شرقی را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این رادیو افزود: این واحدها در محله عربی السواحره میان کوه المکبر و ابو دیس در قدس شرقی ساخته می شود.

به گزارش دفتر امور بشر دوستانه سازمان ملل در سرزمین های فلسطینی (اوچا)، مقامات رژیم اسرائیل ۳۰ ساختمان فلسطینیان را در منطقه ای در کرانه باختری را به بهانه ساخت بدون مجوز تخریب کردند که ۲۹ واحد آن در منطقه مکحول و الحدیدیه در شمال غور اردن قرار دارد .

این در حالی است که اخیرا فرستاده سازمان ملل در امور خاورمیانه تاکید کرد که کابینه جدید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل باید اقداماتی برای توقف شهرک سازی در سرزمینهای اشغالی انجام دهد.

رابرت سری در گزارش نهایی خود به شورای امنیت سازمان ملل، در مقام هماهنگ کننده امور خاورمیانه گفت که فعالیت های ساخت و ساز در فلسطین اشغالی احتمال نابود کردن هرگونه امکان رسیدن به صلح را به همراه دارد و رژیم صهیونیستی باید این اقدامات را متوقف کند.

این در حالی است که بنابر اعلام مرکز اطلاعات هیات مقاومت در مقابل شهرک سازی و دیوار حایل، رژیم اسرائیل در سال ۲۰۱۴ سه هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در شهرک های اسرائیل نشین، ۱۶۵ ساختمان عمومی و ۹۲ ساختمان صنعتی در کرانه باختری احداث کرده و طرح ساخت دو هزار و ۲۱۳ واحد مسکونی دیگر را نیز به تصویب رساند.

Author

About Author