ابوزینب مسئول موکب پاکستانی

indexبه گزارش خبرنگار میدانی ما در عراق ، مصاحبه ای با یک مسئول موکب پاکستانی انجام داده است که مشروح آن در زیر آمده اس:

س: هدف شما از حظور در این همایش جهانی چیست ؟

ج: هدف اصلی از حضور ما در اینجا خدمت گزاری به زوار امام حسین (ع) صرف نظر از ملیت هاست .و این موکب مختص پاکستانی ها نیست و هر زائری که برای استراحت به اینجا می اید اگر پاکستانی باشد با غذاهای محلی پاکستانی و در غیر اینصورت با غذاهای مرسوم پذیرایی می شود .

و البته در کنار پذیرایی زوار هرگونه خدمات رفاهی که در توانمان است را ارائه میدهیم .

س: نظرتان در مورد بایکوت خبری این همایش بزرگ توسط رسانه های غربی چیست ؟

ج: این تجمع میلیونی در دنیا قابل انکار نیست و مردم هر ساله از تمام دنیا به اینجا می ایند و این خودش بزرگترین خبر است که همه از ان مطلع اند . و اگر کسی مطلع نباشد با یک جستجو در سایت ویکی پدیا متوجه میشود که این یکی از بزرگترین تجمعات صلح امیز جهان است .

س:به نظر شما تفاوت مدیریت این مراسم و مراسم حج چیست ؟

ج: این دو قابل قیاس نیست زیرا از نظر جمعیتی در منا دو میلیون نفر حضور داشتند ولی اینجا بالغ بر ۲۰ میلیون نفر حضور دارند . و از نظر مدیریتی اینجا بر خلاف حج با مدیریت مردمی توانایی پذیرایی از بیش از ۲۰ میلیون نفر را اثبات نموده بطوریکه شما حتی یک نفر تشنه یا گرسنه نمی بینید در حالی که در موسم حج مدیریت دولتی ۲ میلیون نفر را هم پاسخگو نبود . به نظر من روش مدیریت حج باید تغییر کند .

Author

About Author