نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

کمپاین زنان عربستان برای ازدواج با اتباع غیر سعودی

شماری از زنان عربستان در اقدامی عجیب کمپاینی را راه اندازی کرده اند که خواستار تحریم ازدواج با مردان کشورشان شده و خواستار ازدواج با مردان غیر عربستانی شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از افکارنیوز، کاربران عربستانی با ایجاد هشتگی تحت عنوان #سعودیات_نرید_الزواج_بأجنبی (ما زنان عربستان خواستار ازدواج با مردان غیرعربستانی هستیم) در شبکه های اجتماعی تویتر و فیسبوک به انتقاد از محدودیت های قانونی در این زمینه پرداخته اند. این هشتگ با استقبال کاربران شبکه های اجتماعی مواجه و به طور گسترده ای منتشر شده و شمار زیادی از کاربران به آن پاسخ مثبت گفته اند.

کاربران مذکور از محدودیت های قانونی و عادات قبیله ای بر سر ازدواج زنان عربستانی با مردان تبعه سایر کشور به شدت انتقاد کردند.

در این هشتگ، کاربران به تبادل نظر درباره موضوع پرداختند و برخی از آنها تعامل مردان عربستانی با زنان را خشک و گاهی تحقیرآمیز دانستند و اظهار داشتند مردان سایر کشورهای عربی با زنان به روش متمدن و مبتنی بر مشارکت و نه سلطه طلبی تعامل می کنند.

مخالفان این کمپاین در این باره معتقدند که مردان غیر عربستانی با ازدواج با زنان تبعه این کشور در پی دستیابی به اموال آنها و ثروتمند شدن هستند و در این باره از ۱۷ شرط تعیین شده توسط دولت عربستان برای دادن اذن ازدواج شهروندان مرد و زن این کشور با اتباع سایر کشورها دفاع کردند.

Author

خروج از نسخه موبایل