۴۸ پروژه عام المنفعه در ولایت بغلان به بهره برداری سپرده شد

13820611_1135056633222122_628573078_nمسؤلان در ریاست احیا و انکشاف دهات ولایت بغلان از تکمیل شدن کار ۴۸ پروژه عام المنفعه در سطح ۸ ولسوالی این ولایت خبر می دهند.

انجنیر عبدالرب حکیمی ریس احیا و انکشاف دهات ولایت بغلان به خبرگزاری خاور میانه گفت: این پروژه ها شامل جغل اندازی ۲۰ کیلومتر سرک، اعمار ۴۷ پایه پلچک ، ساخت دو پروژه برق آبی به ظرفیت ۹.۳۲ کیلووات، حفر ۴۰ حلقه چاه نیمه عمیق، اعمار ۴ باب مکتب ۶ صنفی و برخی پروژه های دیگر است که در جریان یکماه گذشته از طریق برنامه همبستگی تکمیل و به بهره برداری سپرده شده است.

به گفته وی این پروژه ها با سهم ده فیصد مردم بالاتر از ۷۴ ملیون و ۳۵۵ هزار افغانی هزینه برداشته و ۸۱۸۴ خانواده ازین پروژه ها مستفید شده اند.

در عین حال شماری از کسانیکه ازین پروژه ها مستفید شده اند می گویند با تطبیق شدن این پروژه ها مشکلات محیطی شان مرفوع شده و به سهولت های لازمی دست یافته اند.

عبدالحق یکتن از باشنده گان ولسوالی دوشی که در قریه آنان دیوار استنادی اعمار شده است می گوید:

” همه سال سیلاب میامد و خانه و زمین های ما را تخریب می کرد، از طرف همبستگی ملی دیوار استنادی در قریه ما ساخته شده که ازین بعد خاطر ما از تخریبات سیلاب ها آسوده شده و دیگر تشویش نداریم”.

مسولان در ریاست احیا و انکشاف دهات ولایت بغلان همچنان از تطبیق شدن پروژه دیگر در آینده های نزدیک در سطح این ولایت خبر داده می افزایند که حدود ۲۰۰ پروژه دیگر زیر کار است و عنقریب تکمیل و به بهره برداری سپرده می شود.

Author

About Author