منطقه استراتیژیک بازارِ بندر ولسوالی کوهستان بدست طالبان سقوط کرد

منابع محلی در ولسوالی کوهستان ولایت فاریاب می‌گویند، پس از حملات شدید طالبان مسلح که از شب گذشته آغاز شده است، صبح امروز منطقه بازار در ۳ کیلومتری مرکز این ولسوالی بدست این گروه سقوط کرده است.

یک منبع نظامی ولسوالی کوهستان فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه گفت، حملات طالبان مسلح از ساعت ۷ شب بالای بازار بندر آغاز شد که سرانجام این منطقه در اختیار این گروه قرار گرفته و هم اکنون درگیری بالای یک پوسته پولیس ملی در ۵۰ متری بازار و قلعه وکیل محیب‌الله ادامه دارد.

بر اساس معلومات منبع، طالبان مسلح در لولاش مرکز این ولسوالی نیز تجمع دارند و نیروهای امنیتی در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

ولسوالی کوهستان به دو بخش تقسیم شده است؛ لولاش مرکز ولسوالی و بازار بندر. این منبع نظامی می‌گوید، اگر به زودترین فرصت از طریق هوا به نیروهای امنیتی در حال جنگ کمک صورت نگیرد، ممکن بخش‌های دیگر این منطقه نیز بدست طالبان سقوط کند.

گفته می‌شود در این درگیری‌ها دو نیروی امنیتی زخمی شده و از جانب طالبان مسلح نیز دو تن کشته و دو تن دیگر زخم برداشته است.

ولسوالی کوهستان ولایت فاریاب که در ماه‌های اخیر شاهد شدیدترین درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح بود، در اول ماه اسد سال روان لولاش مرکز آن بدست طالبان سقوط کرد که پس از عملیات نیروهای امنیتی بازپس گرفته شد.

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *