ولسوالی قلعه ذال ولایت کندز به تصرف نیروهای امنیتی در آمد

مسوولان امنیتی کندز در شمال کشور می گویند که در دور دوم عملیات تصفیوی تحت نام تندر ۱۴، نیروهای امنیتی توانسته اند که ولسوالی قلعه ذال این ولایت را از کنترول طالبان مسلح خارج سازند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “محفوظ الله اکبری” سخنگوی زون ۸۰۸ سپین زر در شمال شرق می گوید که نیرو های امنیتی ساعت ۱۱ امروز توانسته اند که اداره ولسوالی قلعه ذال را از کنترول طالبان مسلح خارج و آنان را به عقب برانند.

اکبری می گوید که عملیات تصفیوی تندر ۱۴ از روز شنبه آغاز شده است که در پی آن به طالبان مسلح در این ولسوالی تلفات سنگینی وارد شده است.

ولسوالی قلعه ذال از دوماه به این طرف تحت کنترول طالبان مسلح بود، مسوولان امنیتی گفته بودند که طالبان راه های منتهی به این ولسوالی، تعمیر قوماندانی و ولسوالی را ماین گزاری کرده اند و این امر عملیات باز پس گیری را به چالش کشیده بودند.

به گفته اکبری نیروهای امنیتی هنوز هم مصروف پاکسازی ماین های جا سازی شده در تعمیر ولسوالی و قوماندانی امنیه ولسوالی قلعه ذال هستند و جنگ در اطراف شهر قلعه ذال همچنان جریان دارد.

مسوولان امنیتی در کندز تاهنوز از کشته و زخمی های ناشی از این عملیات ها چیزی نگفته اند؛ اما طالبان مسلح با پخش اعلامیه ای ادعا کرده اند که ۱۵ تن از نیرو های امنیتی را در جریان این عملیات کشته و ۱۶ تن دیگر زخمی کرده اند.

در این اعلامیه آمده است که یک تن از طالبان مسلح کشته و دوتن دیگر شان زخمی شده اند.

در همین حال سترجنرال مُراد علی مُراد معاون لوی درستیز وزارت دفاع ملی کشور که این عملیات را در کندز رهبری می کند گفته است که نیروهای مشترک افغان توانسته اند که چوکات قوی امنیتی را در مسیرشاهراه های کندز و اطراف این ولایت ایجاد کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *