وزیر امور خارجه افغانستان عازم بروکسل شده است

ملاقات وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان با نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و پالیسی امنیتی و معاون کمیسیون اروپا 1صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان به هدف اشتراک در نشست وزرای امور خارجه ناتو به بروکسل سفر کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای ربانی در این سفر با “خانم فدریکا موگرینی” نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و پالیسی امنیتی و معاون کمیسیون اروپا، در مقر اتحادیه اروپا دیدار و ملاقات نمود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان در مورد اوضاع کنونی سیاسی و امنیتی کشور، تلاش های صلح حکومت افغانستان و پیشرفت ها در این زمینه، آمادگی ها برای کنفرانس بروکسل در مورد افغانستان، و پیشرفت ها و دستآوردهای حکومت در عرصه هایی که همکاران بین المللی افغانستان انتظار دارند، صحبت نمود.

همچنین نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و پالیسی امنیتی و معاون کمیسیون اروپا پیشرفت خوب آمادگی ها برای کنفرانس بروکسل در مورد افغانستان را ستایش نمود.

وی ضمن برجسته خواندن دستآوردهای حکومت افغانستان در راستای تحقق تعهدات اش در برابر جامعه جهانی، اطمینان داد که اتحادیه اروپا به حمایت خویش از برنامه های حکومت افغانستان ادامه خواهد داد.

در ادامه این ملاقات، دو طرف در مورد مشکلات مهاجرین افغان در کشورهای اروپایی نیز بحث و تبادل نظر نمودند.

قرار است امروز جمعه (۳۱ ثور) نشست بروکسل با حضور وزرای امور خارجه ناتو و افغانستان در لهستان برگزار شود و در این نشست وزرای امور خارجه ناتو در باره ادامه حضور شان در افغانستان صحبت می کنند.

Author

About Author