حزب الله همواره حامی دولت و ملت سوریه است

ادانه واسعه لادراج حزب الله فی قائمه اوروبا السوداءالقای اختلاف بین نیروهای حزب الله، ارتش سوریه یکی اَز خطوط اصلی جنگ روانی برخی دولت های منطقه و رسانه های وابسته به آن هاست که از شروع بحران در سوریه همواره این خط و مشی را دنبال کرده اند. بدون شک این اختلاف افکنی ها ریشه در شکست های گذشته و ترس اَز آینده دارد و از موضعی انفعالی اتخاذ می شود.

از آغاز جنگ طایفه ای که با حمایت محور عبری عربی ترکی بر علیه کشور سوریه آغاز شد، حزب الله لبنان یکی از اصلی ترین حامیان ملت و دولت سوریه بوده است که به کمک این کشور شتافت و در این راه مجاهدت های زیادی را به خرج داد و تا کنون نیز ادامه دارد.

بر همگان واضح و روشن است که آتش جنگ فرقه ای موجب خسارت های زیادی به کشور سوریه شده است که در این مسیر نقش حمایت آمریکا و متحدانش بخصوص ترکیه و عربستان بسیار پررنگ بوده است و به گفته یکی از مقامات آمریکایی یکی از اهداف اصلی این جنگ تامین امنیت رژیم اسرائیل و فشار بر محور مقاومت در منطقه می باشد.

بر این اساس دیروز خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر درگیری و اختلاف بین ارتش سوریه و لبنان که به سرعت از طرف برخی از چهره های شاخص مورد تایید معارضین مثل شریف شحاته تکذیب گردید.

نه تنها این ادعا بی پایه و اساس است بلکه همکاری دو طرف در حد وسیعی ادامه دارد و این را میتوان از اظهارات مقامات رسمی حزب الله و شخص سید حسن نصرالله و مجاهدتهای سربازان این حزب بخوبی مشاهده نمود.

این موضع گیری دشمن نشان میدهد که از حضور حزب الله و نیروهای ایتلاف در سوریه بسیار خشمگین است و تروریست ها و حامیان رسانه ای آنان میخواهند با انتشار اینگونه اخبار بین دولت سوریه و حزب الله اختلاف ایجاد کند که قطعا در این مسیر شکست خواهد خورد .

در نهایت باید اشاره کرد که ارتش سوریه و حزب الله هم اکنون می دانند اهداف مشترکی دارند و باید آن اهداف را دنبال کنند. عدم اختلاف بین آن ها در پنج سال اخیر بحران سوریه نیز نشان می دهد که آن ها این اهداف مشترک را به خوبی درک کرده اند.

Author

About Author