جنگ در قلعه زال وارد چهارمین روز شد‎

0,,18435601_303,00از چهار روز به اینسو نبرد بین نیرو های امنیتی و طالبان مسلح در ولسوالی قلعه زال ولایت کندز ادامه دارد که تلفات زیادی به هردو طرف وارد شده است.

گرچند امرالدین ولی عضو شورا ولایتی کندز به خبر گزاری خاورمیانه می گوید که طالبان توانسته اداره ولسوالی قلعه زال را در کنترول خود بگیرند؛ اما مسوولان در این ولایت این ادعا را رد می کنند.

محبوب الله سعیدی ولسوالی قلعه زال به خبر گزاری خاورمیانه می گوید که طالبان مسلح از چهار روز به این سو تلاش دارند اداره ولسوالی قلعه ذال را در کنترول خود در آورند، اما به گفته او تاهنوز با مقاومت شدید نیروهای امنیتی رو برو شده اند.

سعیدی می گوید که در این درگیری چهار روزه ۵۰ نفر از طالبان مسلح کشته و زخمی شده است.

ولسوال می گوید: ” اداره ولسوالی قلعه زال در کنترول نیروهای امنیتی است و در چهار طرف طالبان است، نیروهای تازه نفس رسیده اند و طالبان نمی توانند که اداره ولسوالی را بگیرند، ما انشاالله  طالبان را به عقب خواهیم راند.”

در همین حال محمود دانش سخنگوی والی کندز می گوید که نیروهای تازه دم امنیتی به ولسوالی قلعه زال فرستاده شده اند.

وی هر گونه اطلاعات مبنی بر سقوط این ولسوالی را به دست طالبان رد کره می گوید که هنوز هم جنگ شدید در اطراف اداره ولسوالی جریان دارد.

وی می گوید: ” نبرد بین نیرو های امنیی در ولسوالی قلعه زال هنوز هم جریان دارد، نیروهای کمکی شامل پولیس ملی، اردوی ملی، امنیت ملی و قطعات خاص تحت رهبری قوماندان امنیه و آمر امنیت در منطقه به ساحه رسیده اند.”

این در حالی است که طالبان مسلح ادعا کرده اند که شب گذشته توانسته اند اداره ولسوالی را به کنترول خود در آورده و تلفات زیادی را به نیروهای امنیتی وارد کنند.

ادعای که از سوی مسوولان در این ولایت رد شده است.

Author

About Author