جابجایی مقر سه ولسوالی در فراه به مناطق نظامی

خبر فراهمقر سه ولسوالی ولایت فراه به دلایل امنیتی و عدم کنترول حکومت، به مناطق نظامی انتقال یافته و وظایف خود را از این مناطق پیش می برند.

نماینده گان ولایت فراه در مجلس و فرمانده پولیس این ولایت، انتقال تعمیرهای ولسوالی های بگوا، خاک سفید و گلستان به مناطق نظامی را تائید می کنند.

توریالی ابدیانی، فرمانده پولیس فراه در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه گفت که این اقدام از یک سال پیش روی دست گرفته شده بود و اکنون نیز تعمیر ولسوالی های یادشده در مناطق نظامی و نسبتا باامن حضور دارند.

وی سقوط این سه ولسوالی به دست طالبان مسلح را رد کرده و اظهار داشت که در این ولسوالی ها، ولسوال، قاضی و څارنوال حکومتی حضور داشته و مشکلات مردم را رسیده گی می کنند.

به گفته ابدیانی، انتقال مقر ولسوالی به مناطق نظامی، دسترسی ساده مردم به ادارات دولتی بوده و به خاطر اکمالات و تامین امنیت بهتر بوده است.

فرمانده پولیس فراه اظهار داشت که پیش از این مردم به راحتی به ادارات دولتی و حل مشکلات اداری دسترسی نداشتند.

در عین حال، موسی خان نصرت، نماینده مردم فراه در مجلس نماینده گان به خاورمیانه گفت که با وجود اینکه مقر دو ولسوالی بگوا و خاک سفید در اختیار دولت است؛ اما طالبان مسلح به صورت آزادنه در ساحه جغرافیایی آن گشت و گذار دارند.

در عین حال، وی اظهار داشت که ولسوالی گلستان در اختیار طالبان مسلح است و حکومت هیچ کنترولی بر آن ندارد.

نصرت دلیل انتقال مقر ولسوالیها را دسترسی آسان مردم و تامین امنیت کارمندان آنها دانست.

بر اساس اظهارات منبع، طالبان در این ولسوالی ها به راحتی سلاح و مواد مخدر خرید و فروش می کنند و برای برنامه های تخریبی شان نیز از این ولسوالیها و آزادی عملشان در آنها استفاده می کنند.

این در حالی است که فرمانده پولیس فراه از اقدامات جدی برای حل مشکلات موجود در سه ولسوالی یادشده خبر داد.

ولایت فراه هم مرز با ایران و از جمله ولایت های جنوبی کشور است که شاهد ناامنی های زیادی بوده است.

Author

About Author