بی خبری شورای عالی صلح از عقب نشینی حکمتیار

حکمتیاربا وجود اینکه گفته می شود گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی از توافق صلح با حکومت افغانستان عقب نشینی کرده؛ اما شورای عالی صلح از این موضوع بی خبر است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حکمتیار می گوید که امید توافق صلح با حکومت افغانستان بیشتر از این زنده نیست و مرده است.

در یک پیام حکمتیار که در نشریه شهادت مربوط به حزب اسلامی پخش شده، آمده است که وی خواستار منحل شدن حکومت وحدت ملی شده بود، زیرا از دیدگاه وی، این حکومت برای اکثریت مردم افغانستان پذیرفتنی نیست.

رهبر حزب اسلامی در مورد گفتگوهای صلح گفته است که تلاش ها برای صلح با کابل ناکام شده است.

با این حال، منابع نزدیک به عبدالرحیم سلیم، عضو شورای عالی صلح که مسایل حزب اسلامی را از نزدیک بررسی می کند به خبرگزاری خاورمیانه گفت که تا حال در این رابطه برای آنها هیچ جزئیاتی ارائه نشده است.

به گفته وی، توافقنامه صلح نهایی شده و هئیت حزب اسلامی نیز تا حال پاسخ و یا جزئیات بعدی را تا حال بازگو نکرده و هنوز به کابل برگشت نکرده است.

منبع اظهار داشت که در رابطه به عقب نشینی حکمتیار از گفتگوهای صلح نیز تا حال خبری به شورای عالی صلح نرسیده است و این موضوعات نوعی شایعه پراکنی است و این شورا در مورد شایعات نظری ندارد.

در حالی از عقب نشینی حزب اسلامی در گفتگوهای صلح خبر می رسد که چندی پیش نیز، خواسته ها و شرط های جدید این حزب برای گفتگوهای صلح ارائه شده و این شرط ها نیز از سوی شورای عالی صلح رد شده بود.

Author

About Author