اعتراض مدنی در کابل مبنی بر ادامه ناامنی ها در کشور

160617135142_kabul_afp__512x288_afp_nocreditبه دنبال ادامه گروگانگیری و ناامنی ها در کشور امروز جمعه صدها تن از شهروندان کابل با راه اندازی تظاهرات خواستار پایان دادن به روند گروگانگیری و ناامنی ها از سوی حکومت وحدت ملی شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، معترضان با گردهمایی در مرکز شهر کابل پس از یک سلسله تحرکات و شعارهای علیه سران حکومت وحدت ملی با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

در تظاهرات امروز چند نفر معترضان در درگیری با نیروهای پولیس زخمی شدند.

در این اعتراض مدنی که در نزدیک ارگ ریاست جمهوری و قصر سپیدار، مقر رئیس اجرایی برگزار شد شماری از فعالان مدافع حقوق بشر، حامیان حقوق زنان، اعضای نهادهای جامعه مدنی و نمایندگان مجلس شرکت داشتند.

این تظاهرات در پیوند به ناامنی ها و گروگانگیری های اخیر در شاهراه‌ها توسط گروه طالبان مسلح صورت گرفت.

طالبان مسلح اخیرا در مسیر شاهراه بغلان- قندوز در شمال کشور شماری از مسافرین را از موتر های بس پیاده کرده و با خود بردند و شماری را هم به قتل رسانده اند.

معترضان روز جمعه در کابل از کوتاهی حکومت یاد کردند و حکومت در جلوگیری از ناامنی متهم کردند.

تظاهرکنندگان با انتقاد از رئیس جمهوری و رئیس اجرایی، خواستار اقدام موثر دولت برای آزادی گروگان‌ها و برقراری امنیت در کشور شدند.

گفتنی است که در پایان این تظاهرات، قطعنامه‌ای قرائت شد که در آن تظاهرکنندگان خواستار اقدام موثر برای آزادی مسافران ربوده شده توسط طالبان مسلح و استقرار امنیت در شاهراه‌های کشور شدند.

Author

About Author