یک دختر هندی به دلیل نداشتن جهیزیه، ۳ سال در اسارت بود

پولیس هندوستان دختری را از اسارت رها کرده که ادعا شده خانواده شوهرش او را بخاطر اینکه جهیزیه کافی نداشته، سه سال زندانی کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یکی از ماموران پولیس هند به بی‌بی‌سی گفت که گونجا دِوی که ۲۵ سال دارد در هنگام رهایی لباس مندرسی پوشیده بود و هراسان به نظر می‌رسید.

خانم دوی همچنین در تمام مدت اسارت از دیدن دخترش که حالا سه سال دارد، محروم شده بود.

جهیزیه در هند از سال ۱۹۶۱ غیرقانونی اعلام شد، ولی در عمل هنوز بطور گسترده رایج است. هر سال هزاران زن در مشاجرات مربوط به جهیزیه کشته می‌شوند.

دادن و گرفتن جهیزیه یک سنت قدیمی در جنوب هند است. بر اساس آن خانواده عروس پول نقد، لباس و جواهرات به خانواده داماد می‌پردازند.

فعالان اجتماعی ضد جهیزیه می‌گویند این سنت در عمل زنان را برای خشونت خانوادگی و مرگ آسیب‌پذیر می‌کند.

پولیس می‌گوید گونجا دِوی را احتمالا خانواده شوهرش در ایالت بهار در شمال شرقی هند زندانی کرده بودند. او بعد از آن نجات داده شد که پدرش شیام سوندار سینگ به پولیس شکایت کرد که به او در سه سال گذشته اجازه داده نشده دخترش را ببیند.

پولیس گفته او بعد از نجات از دست خانواده شوهر به پدرش سپرده شده است. مشخص نیست که چرا پدر این زن برای مراجعه به پولیس و نجات دخترش دیر اقدام کرده است.

گونجا دِوی سال ۲۰۱۰ ازدواج کرد. خانواده‌ او ادعا می‌کند که عذاب از زمانی شروع شد که او در فرهنگی که به دنیا آوردن پسر ارزش محسوب می‌شود، دختر به دنیا آورد.

بنا به گفته رسانه‌های محلی تصاویر گونجا دِوی که یک هفته قبل از اسارت رهانیده شد، نشان می‌دهند که او در آن زمان لباس‌های پاره پوشیده، موهای ژولیده دارد و ناخن‌هایش بیش از حد بلند هستند.

وضع فلاکت‌بار او در رسانه‌های سراسری مطرح و اعلام شده که او در یک یک حمام تاریک و کثیف زندانی شده بود و مقدار کمی غذا دریافت می‌کرد.

سی‌یما کوماری، افسری که عملیات رهایی را به عهده داشت تایید نکرد که آیا حمامی که گونجا دِوی سه سال در آن بود، قفل بوده است یا نه. او به رسانه‌ها گفت: “او فورا سراغ دختر سه ساله‌اش را گرفت و وقتی که دخترش از او غریبی کرد، بی‌وقفه اشک ریخت”.

بر اساس گزارش‌ها پولیس شکایتی از شوهر و خانواده شوهر گونجا دِوی تقدیم دادگاه کرده است. آنها اول بازداشت، ولی بعدا به قید وثیقه آزاد شده‌اند.آنها تا بحال در مورد اتهامات اظهار نظری نکرده‌اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *