گردهمایی اعتراض آمیز خبرنگاران غزنی

اعضای اتحادیه خبرنگاران غزنی در یک گردهمایی اعتراض‌آمیز در مقابل اداره اطلاعات و فرهنگ خواهان رسیدگی به وضعیت خبرنگاران در این ولایت شدند.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آنان از مقام‌های دولتی خواستند که در زمینه تهیه‌ء خبر و گزارش با خبرنگاران این ولایت همکاری کنند، اعضای اتحادیه خبرنگاران غزنی می‌گویند که ادارات ولایت غزنی با خبرنگاران همکاری نداشته و به رسانه‌ها اطلاعات لازم را نمی‌دهند.
اتحادیه خبرنگاران غزنی سال گذشته از سوی ده‌ها خبرنگار و گزارشگر این ولایت ایجاد شد، اعضای این اتحادیه می‌گویند که خبرنگاران در غزنی در برخی موارد در جریان تهیه خبر و گزارش از سوی نیروهای امنیتی مورد لت و کوب قرار گرفته‌اند.
اعضای این اتحادیه با صدور قطعنامه‌ای، خواهان رسیدگی به خواست‌های‌شان از سوی ادارات ولایت غزنی شده‌اند، در این قطعنامه آمده است که به خبرنگاران این ولایت اجازه داده شود تا بدون کدام ممانعتی از سوی نیروهای امنیتی و دولتی گزارش تهیه کنند و این نهادها با خبرنگاران همکاری کنند.
پیشتر دیده ‌بان رسانه‌های افغانستان گزارش داده بود که خشونت‌ها علیه خبرنگاران در هفت ماه سال جاری ۶۵ درصد افزایش یافته است، مسئولان این اداره گفته بودند که بیشتر خشونت‌ها علیه خبرنگاران از سوی مقام‌های دولتی و نیروهای امنیتی در کشور صورت گرفته است.

با این حال اعضای اتحادیه خبرنگاران غزنی می‌گویند، تا زمانی که به خواست‌های آنان رسیدگی نشود از نشر اخبار مربوط به ادارات این ولایت خودداری خواهند کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *