کمک میلیاردی دولت به خانواده شهدا !

اداره امور و ارگان های امنیتی افغانستان با نشر علامیه مشترک در مورد کمک های نقدی و غیر نقدی به بازماندگان شهدای قوای امنیتی و ملکی گفته اند که دولت بیش از ۱ میلیارد ۷۰۰ میلیون افغانی به خانواده های شهدا کمک نقدی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این اعلامیه آمده که ریاست جمهوری اسلامی افغانستان بیش از ۸۵ هزار مورد کمک‌های نقدی و غیرنقدی به خانواده‌های شهدا و معلولین داده است.

براساس این اعلامیه، ریاست جمهوری، حمایت از خانواده‌های شهدا و مجروحین نظامی و ملکی را وجیبه دینی، ملی و رسمی دولت دانسته و تاکید کرده که طی سال‌های گذشته ضمن دیدارهای مکرر با خانواده‌های شهدا و مجروحین و اعزام هیأت‌های عالی رتبه دولتی، با صدور احکام و هدایات جداگانه طبق قانون، بیش از ۸۵ هزار مورد کمک نقدی و غیرنقدی را به آنان انجام داده است.

بنا بر آمارهای رسمی اداره امور و دارالانشای شورای وزیران و بخش‌های امنیتی افغانستان، طی سال‌های گذشته (الی زمان نشر این اعلامیه) به ۱۳۷۲۹ خانواده شهید نظامی، ۱۶۵۱۱ مجروح نظامی، ۱۲۳۳۶ خانواده شهید ملکی و ۱۱۶۰۷ مجروح ملکی از این کمک‌ها مستفید شده‌اند.

این کمک‌ها شامل مساعدت‌های نقدی، توزیع آپارتمان و نمره زمین رهایشی، اعزام بازماندگان جهت زیارت به بیت‌الله شریف، توزیع بسته‌های اعاشوی، ضروریات اولیه و اثاثیه منزل برای خانواده شهدا و مجروحین اردوی ملی، پولیس ملی، ریاست عمومی امنیت ملی، ریاست محافظت رئیس‌جمهور و ریاست محافظت و امنیت رجال برجسته دولتی می‌باشند.

در این اعلامیه تاکید شده که مجموع کمک نقدی و غیر نقدی دولت به بازماندگان شهدا، به یک میلیارد و هفتصد و هشتاد و هشت میلیون و هفتصد و شصت هزار افغانی می رسد.

همچنین توزیع ۵۶۲۶ آپارتمان و نمره زمین رهایشی از دیگر کمک های ارگ ریاست جمهوری به بازماندگان شهدا است.

در ادامه این اعلامیه آمده است که ورثه هر شهید بر اساس حکم مقام عالی ریاست جمهوری ذریعه مکتوب جداگانه از سوی ارگان مربوطه جهت اخذ یک نمره زمین رهایشی در ولایت مربوطه‌شان رسماً معرفی می‌گردند و معاشات شهدا و معلولین نیروهای مسلح با توجه به نورم آخرین معاش ماهوارشان بنا بر قانون ذاتی افسران از طریق حساب‌های بانکی در اختیار خانواده‌های‌شان قرار می‌گیرد.

در عین حال رئیس جمهورکرزی به شکل انفرادی تعداد کثیری از خانواده‌ها و بازماند‌گان شهدای قوای مسلح را ملاقات نموده و از هیچ نوع سعی و تلاش در زمینه ایجاد سهولت‌های قانونی برای جهت حل مشکلات آنان دریغ نورزیده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *