کشف و ضبط صدها کیلو گرام مواد مخدر در۴ ولایت کشور

معینیت مبارزه علیه مواد مخدر وزارت امور داخله افغانستان از کشف و ضبط صدها کیلو گرام مواد مخدر طی دو روز گذشته در چهار ولایت این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مواد با اجرای عملیات های جداگانه در ولایات هرات، نیمروز، پنجشیر و قندوز کشف و ضبط شده که شامل مواد کیمیایی پیش ساز تولید هیروئین و و تریاک می باشد.

ولایت هرات: ولسوالی غوریان:

بر اساس سعی و تلاش منسوبین معینیت مبارزه علیه مواد مخدر وزارت امور داخله در جاده عمومی شاهراه هرات – اسلام قلعه و در ولسوالی غوریان نزدیک به ۱۹۰ کیلوگرام تریاک کشف و ضبط گردید.

این مقدار مواد در یک عراده واسطه نقلیه بصورت بسیار ماهرانه جاسازی گردیده بود.

در این عملیات منسوبین قطعه خاص عملیاتی مبارزه علیه مواد مخدر، منسوبین مدیریت مبارزه علیه مواد مخدر ولایت هرات و و پولیس ولسوالی غوریان اشتراک داشتند.

هنچنین این نیروها در ایستگاه بازرسی در هرات موفق به کشف و ضبط  ۱۱۷ کیلوگرام تریاک دیگر نیز بدست آمده و در نتیجه درگیری مسلحانه میان پولیس و قاچاقبران، ۵ تن قاچاقچیان از سوی پولیس کشته شدند .

از نزد آنها ۱۱۷ کیلو گرام تریاک، یک میل ماشین دار صد تکه، یک میل راکت و یک پایه مخابره نیز به دست نیروهای امنیتی کشور قرار گرفته است.

ولایت نیمرزو: شهر زرنج:

منسوبین مدیریت مبارزه علیه مواد مخدر ولایت نیمروز در جریان بازرسی یک عراده واسطه نوع تیلر موفق به کشف و ضبط مقدار (۴۵۸) کیلوگرام مواد کیمیاوی سفیدرنگ ، (۳۸۰) لیتر مواد کیمیاوی مایع و مقدار (۲۵) کیلوگرام مواد کیمیاوی جامد شدند.

گفتنیست در ارتباط با این مقدار مواد کیمیایی یک نفر مظنون بازداشت و جهت تحقیقات بیشتر تحت نظارت پولیس قرار دارد.

ولایت پنجشیر: ولسوالی خنج:

همچنین منسوبین معینیت مبارزه علیه مواد مخدر موفق به کشف و ضبط مقدار  ۷۶.۵۰۰ کیلوگرام چرس در ولسوالی خنج ولایت پنجشیر شدند.

این مواد در یک منزل مسکونی بصورت بسیار ماهرانه جاسازی گردیده بود که با سعی و تلاش منسوبین این اداره کشف و ضبط گردید.

ولایت قندوز: ولسوالی امام صاحب:

نیروهای پولیس مبارزه علیه مواد مخدر در ساحه دوراهی شیر خان بندر ولسوالی امام صاحب ولایت قندوز موفق به کشف و ضبط مقدار نزدیک به ۲۰ کیلوگرام چرس شدند.

این مقدار مواد در یک واسطه نقلیه نوع کرولا جاسازی گردیده بود که پس از بازرسی در دوراهی شیر خان بندر پولیس مبارزه علیه مواد مخدر موفق به شناسایی و کشف آن گردیدند.

این در حالیست که بیشترین توجه معینیت مبارزه علیه مواد مخدر در سرحدات و ولایات هم سرحد با جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان میباشد که بیشترین آمار قاچاق و ترافیک مواد مخدر در آن ولایات صورت میگیرد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *