پروژه مشترک ترکیه وعربستان برای عملیات نظامی در کریمه اوکراین علیه روسیه

12910300_1058736984187421_1821238951_n“افوک اولوتاش” تحلیلگر ارشد مرکز مطالعات استراتژیک ستا”SETA” در ترکیه طی جلسه ای در ماه فبروری گذشته در دفتر مرکزی ستا درباره تحولات منطقه گفت: روسیه باید با سیاست های عملی ما مورد تهاجم قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وی در ادامه افزود: داوود اوغلو در سفری که فردا به کیف دارند با رهبر تاتارهای کریمه ملاقات می کند و قرار است سه گروه نظامی تاتار در منطقه نیکلایف برای انجام عملیات در کریمه آموزش های لازم را ببینند واین نشان می دهد که اوغلو بهترین درک را از اوضاع منطقه دارد.

اولوتاش گفت: بعضی از سیاستمداران ما مرعوب هستند و نگاه عملی ندارند اما بخش هایی هم هستند که نگاه دقیق تری به موضوعات دارند چرا که امروز کیف و دوحه و ریاض پشتیبان جدی ما هستند و من با اطلاع این موضوع را می گویم.

وی همچنین ادامه داد: در جلسه مشترکی که در مورخ ۲۹ دسامبر گذشته میان سرویس میت و مخابرات سعودی برگزار شد مقرر شد که هزینه های لجستیک و امکانات آموزشی و انفجاری توسط سعودی ها برای انجام عملیات توسط تاتارها در کریمه تامین شود چرا که تاتارهای کریمه منتظر اقدام و حمایت عملی ما هستند و “جمیل اف” در ملاقات ماه دسامبر گذشته از داوود اوغلو خواسته بود تا با “یاتسنیوک” ملاقات کند و هماهنگی لازم را به عمل آورد.

شایان ذکر است نماینده تام الاختیار رئیس جمهور اوکراین درامور تاتارهای کریمه و رئیس مجلس خلق تاتارهای کریمه “مصطفی جمیل اف” با نخست وزیر ترکیه داوداغلو در ماه دسامبر گذشته دیدار نمود که اولین تماس جدی پش از بحران در مناسبات بین ترکیه وروسیه بود ودر این ملاقات مقرر شد تا داوداوغو به کیف سفر کند وملاقات هایی در سطوح عالی به انجام برساند.

Author

About Author