وقوع آتش سوزی در ویتنام جان ۷ نفر را گرفت

رسانه های دولتی ویتنام اعلام کردند صبح روز شنبه بر اثر وقوع انفجار در کارخانه تولید وسایل آتش بازی در یک مجتمع نظامی در این کشور، دست کم هفت نفر کشته شدند.

 به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پولیس اعلام کرد این انفجار سبب تخلیه حدود دو هزار نفری شد که در نزدیکی تأسیسات نظامی موسوم به Z121 در حدود ۱۲۰ کیلومتری شمال هانوی زندگی می کردند، پلیس افزود اوضاع هنوز تحت کنترل در نیامده است.

 خبرگزاری رسمی ویتنام بدون اشاره به جزییات مربوط به شمار مصدومان این حادثه، گزارش داد: دست کم هفت نفر جان باختند و شمار زیادی نیز بر اثر انفجار زخمی شدند.

 بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی ویتنام، ساکنان منطقه تان با – جایی که این مجتمع نظامی در آنجا قرار دارد، اعلام کردند بر اثر انفجارهای متعدد زمین لرزه هایی احساس کردند.

 فام کوآنگ مین اعلام کرد: آتش سوزی و انفجار ادامه دارد، آتش نشانان و سربازان هنوز نتوانسته اند به محل نزدیک شوند.

او افزود: حدود دو هزار نفر ساکن اطراف کارخانه Z121 تخلیه شده اند.

 یکی از ساکنان محلی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد مردم از ترس خسارات بیشتر ،به شهر ویت تری در حدود ۴۰ کیلومتری این مجتمع فرار کرده اند.

 او در حالی که خواست نامش فاش نشود، گفت: ما هشدارهایی از سوی مقامات دریافت کردیم مبنی بر این که ممکن است انفجارهای بیشتری رخ دهد که بسیار مخرب و ویرانگر خواهند بود.

 هنوز اطلاعاتی درباره علت وقوع انفجارها منتشر نشده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از هانوی، در سال ۲۰۱۰، وسایل آتش بازی که در ورزشگاه مای دین در هانوی آماده شده بود، منفجر شدند که سبب کشته شدن سه خارجی و یک تبعه ویتنام شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *