واکنش وزارت خارجه به تعطیلی سفارت آلمان در کابل

تازه ترین گزارشها حکایت از آن دارد که وزارت خارجه کشور با تماس با رسانه ها اذعان نموده است که حکومت افغانستان توانایی حفاظت از دیپلومات‌ها و مراکز دیپلوماتیک خارجی را در کشور دارد این در حالیست که سفارت آلمان در کشور فعلا در نسبت به تهدیدات امنیتی رسما به حالت تعلیق قرار دارد .

به گزارش خبر گزاری خاور میانه سفارت آلمان روز گذشته برروی مراجعه‌کنندگان مسدود شد و هنوز مقام‌های سفارت در مورد دلایل مسدودشدن این مرکز دیپلوماتیک چیزی نگفته‌اند.

اما رسانه‌های آلمانی گفته‌اند که سفارت آلمان به‌دلیل تهدیدهای جدی تروریستی مسدود شده است. سخنگوی وزارت خارجه، در گفتگو بارسانه ها تاکید کرده است که : دولت افغانستان در رابطه به تامین امنیت و مصوونیت تمام تاسیسات دیپلوماتیک تعهد کامل دارد و توانایی را دارد که مصوونیت تمام مراکز دیپلوماتیک را تامین کند. در حالی‌که قرار است سفارت آلمان به‌دلایل امنیتی تا چند روز دیگر مسدود باشد، یک مقام وزارت خارجه که نخواست نامش ذکر شود، گفت تلاش‌ها برای بازگشایی این مرکز دیپلوماتیک جریان دارد. این منبع گفت که تلاش می‌شود تا به سفارت آلمان اطمینان داده شود که امنیت آن‌ها تامین است.

ساختمان این سفارت مثل سایر سفارت‌خانه‌های خارجی در کابل با تدابیر شدید امنیتی محافظت می‌شود و حتی تصویربرداری در اطراف آن ممنوع است. هرچند این همه تدابیر سخت امنیتی احتمال «حمله تروریستی» به سفارت آلمان در کابل را پایین آورده است اما پیش از این سابقه داشته که گروه‌های شورشی حملاتی را به سفارت‌ها کشورهای خارجی در کابل از جمله سفارت امریکا سازمان‌دهی کنند. آلمان با افغانستان روابط نزدیک سیاسی دارد و در ده‌سال گذشته حضور پررنگی در تحولات افغانستان داشته است. دو کشور در بهار سال گذشته پیمان راهبردی امضا کردند. آلمان تعهد کرده که پس از خروج ناتو از افغانستان سالانه ۱۹۰ میلیون دالر امریکایی را به نیروهای امنیتی افغانستان کمک کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *