هدر رفتن بودجهء بدیل کشت کوکنار، در بغلان

بودجه ای بدیل کوکنار در بغلان، بیجا به مصرف رسیده و این امر باعث گردیده تا کشت کوکنار در این ولایت از بین نرود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر محمدسمیع فیصل، نماینده مردم بغلان در شورای ولایتی گفته است که، پول هایی که از سوی دفتر(undc) به منظور صفر شدن کوکنار در این ولایت اختصاص داده شده، بیجا به مصرف رسیده است.

آقای فیصل افزود که این هزینه در ساخت و ساز پلچک ها، راه های عبوری و ایجاد بند آب ها به مصرف رسیده که در این خصوص به هیچ فرد از دهاقین پولی پرداخت نشده است.

آقای فیصل مصرف پول بدیل کشت کوکنار را، عدم هماهنگی میان ادارات و تصمیمات نادرست میان کارمندان این ولایت عنوان کرده و خاطرنشان کرد که این پول ها باید در اختیار دهاقین قرار گیرد.

به گفته وی؛ برای دهاقین در بدل کشت کوکنار در این ولایت، حدود ۱ میلیون دالر سالانه اختصاص داده می شود که از این مقدار پول، مقدار اندکی به دهاقین داده می شود.

فضل الحق اندرآبی، رئیس مبارزه علیه موادمخدر در ولایت بغلان نیز اظهارداشت که این بودجه واقعا بیجا به مصرف میرسد و توزیع این پول، به عهده والی این ولایت میباشد.

به گفته وی؛ مقام ولایت این صلاحیت را دارد که این پول ها در کجا به مصرف برساند.

این در حالی است که چندی قبل، برخی از دهاقین ولایت بغلان هشدار داده بودند که اگر وزارت مبارزه با مواد مخدر به وعده های خود عمل نکند؛ آنان دوباره به کشت کوکنار خواهند پرداخت که این موضوع، باعث نگرانی ارگان های صلاحیت دار شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *