نگرانی بیل گیتس از بی توجهی به فلج اطفال

بی توجهی به فلج اطفال در پاکستان و افغانستان، باعث گسترش بیماری به کشورهای دیگر خواهد شد.

بی توجهی به فلج اطفال در پاکستان و افغانستان، باعث گسترش بیماری به کشورهای دیگر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بنیانگذار شرکت مایکروسافت و موسسه خیریه بیل و ملیندا گیتس، با اشاره به اقدامات گروه طالبان برای جلوگیری از تزریق واکسن به کودکان، گفت: اگر فلج اطفال در پاکستان و افغانستان کنترل نشود، به کشورهای دیگر سرایت خواهد کرد.

بیل گیتس که با شبکه اجتماعی ردیت (Reddit) سخن می گفت، تاکید کرد: دولت و ارتش پاکستان اکنون دارند این موضوع را جدی می گیرند. آنها باید از همان الگویی که در نیجریه تجربه شد، پیروی کنند.

بنیاد خیری بیل و ملیندا گیتس، از کارزارهای مبارزه با فلج اطفال در کشورهای جهان، از جمله در پاکستان، حمایت می کند.

بنیانگذار مایکروسافت در این باره گفت ‘ریشه کنی فلج اطفال یکی از بخش هایی است که روی آن تمرکز فراوان داشته ام. آخرین جایی که در این زمینه فعالیت کردیم، حدود شش ماه پیش در آفریقا بود و امیدواریم این بیماری دیگر در آنجا دیده نشود. برای اطمینان از این موضوع، به حدود یک سال زمان نیاز است.’

‘گیتس’ با اشاره به چالش های مبارزه با فلج اطفال در پاکستان گفت: گروه طالبان کار را بسیار دشوار می کند. آنان بارها زنانی را که برای تزریق واکسن به کودکانشان به مراکز بهداشتی مراجعه کرده اند را کشته اند.

بنیانگذار شرکت مایکروسافت و ثروتمندترین فرد جهان، در این نشست عمومی به پرسش های متفرقه حاضران نیز پاسخ داد و از جمله گفت احساس حماقت می کند که هیچ زبان خارجه ای بلد نیست!

وی در پاسخ به کسی که از او خواسته بود در حوزه پژوهش های مربوط به جلوگیری از پیری و افزایش سن انسان سرمایه گذاری کند، گفت برای کسی که در رفاه زندگی می کند، بسیار خودخواهانه است که برای افزایش عمر خود سرمایه گذاری کند؛ در حالی که هنوز در بخش هایی از جهان بیماری های سل و مالاریا، جان انسان ها را می گیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *