نقش احزاب سیاسی در انتخابات آینده کشور

حزب ملی ترقی وطن کنگره سرتاسری اش را با اشتراک ۲۶۳ تن از اعضای شورای مرکزی وشوراهای ولایتی، روز پنجشنبه ۲۸ قوس درکابل برگزارکرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این کنگره که به هدف تغییرات وتعدیلات در ساختار تشکیلاتی وبرنامه های حزب بمنظور هم آهنگی با ارایش های جدید انتخاباتی در کشوردایر شده است، به گفته سید داود شجاعزاده عضو هیات اجراییه حزب ملی ترقی وطن دراین کنگره رییس وافراد کلیدی حزب براساس میکانیزم های ومعیارهای جهانی احزاب سیاسی به شکل دموکراتیک تعیین ودوره کاری شان مشخص میشود.

حزب ملی ترقی وطن آماده گی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۳ را از جمله برنامه های مهم تعریف کرده میگوید که احتمال قوی وجود دارد که حزب ملی ترقی وطن از کاندیداتوری اشرف غنی احمد زی حمایت نماید.

شجاعزاده به خبرگزاری خاورمیانه گفت« موقف حزب ملی ترقی وطن در مورد امضای تفاهمنامه امنیتی میان افغانستان وایالات متحده امریکا روشن است، امضای پیمان امنیتی میان افغانستان وامریکا نشان از استعمار نه که نشان از قوت ملت افغانستان است که میتواند با بزرگترین قدرت جهان طرف معامله بزرگ استراتیژیک سیاسی وامنیتی قرار گیرد.»

داکتر نجیب الله امرخیل عضوشورای مرکزی حزب ملی ترقی وطن  نیز تشکیل کنگره حزب ملی ترقی وطن را در شرایط فعلی افغانستان یک امر ضروری پنداشته میگوید که در شرایطی که افغانستان به طرف یک انتخابات مهم وسرنوشت ساز میرود نیاز اشد احساس میشود که حزب ملی ترقی وطن آماده گی های لازم برای تحولات بزرگ سیاسی در کشور داشته باشد.

آقای امرخیل به خبرگزاری خاورمیانه گفت« موقف ما در مورد پیمان امنیتی این است که ما ازامضای این پیمان دفاع میکنیم ولازم میدانیم که این پیمان هرچه زود تر به امضا برسد، در مورد انتخابات؛ ما معتقید به دموکراسی هستیم وبه این اساس از یک انتخابات آزاد، عالانه، شفاف ودموکرات حمایت میکنیم.»

حزب ملی ترقی وطن حدود یک ونیم سال قبل از اتحاد دوحزب ترقی وطن وحرب ملی تشکیل شد وتشکیلات جدید بنام حزب ملی ترقی وطن را شکل دادند که اکثریت چهره های محوری این حزب تحصیل کرده گان شوری سابق هستند. به گفته مسولان هم اکنون این حزب در ۳۱ ولایت کشور نماینده گی فعال سیاسی دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *