نتایج اولیه انتخابات مصر در خاج از این کشور اعلام شد

نتایج اولیه رأی گیری از مصری‌های مقیم خارج از این کشور در انتخابات ریاست جمهوری، از پیش افتادن “عبدالفتاح سیسی” وزیر دفاع سابق از رقیب خود “حمدین صباحی” حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رأی گیری از مصری‌های مقیم خارج در ۱۴۱ سفارتخانه و کنسولگری در ۱۲۴ کشور پنج شنبه هفته گذشته آغاز شد و دیروز (دوشنبه) پایان یافت.

انتخابات ریاست جمهوری مصر (۵ و ۶ جوزا) برگزار می شود.

“اسامه شلتوت” سفیر مصر در خارطوم گفت: ۱۳۲۲ نفر به سیسی رأی دادند و ۶۰ نفر هم به حمدین صباحی و ۱۵ رأی نیز باطل اعلام شد.

در نیوزیلند نیز “محمود زاید” سفیر مصر تأکید کرد که به دلیل وجود فقط یک مرکز رأی گیری در “ولینگتنون”، شمار رأی دهندگان بسیار کم بود.

وی خاطرنشان کرد که ۹۰ درصد آرا به نفع سیسی است، و بقیه نیز به صباحی رأی دادند.

نتایج اولیه رأی گیری در بلژیک نیز از دستیابی سیسی به ۵۵۳ رأی از مجموع ۶۳۳ رأی حکایت دارد. حمدین صباحی نیز ۷۱ رأی کسب کرد. ۹ رأی نیز باطل اعلام شد.

سفارت مصر در ریاض نیز در بیانیه ای اعلام کرد از مجموع ۷۶ هزار و ۶۰۹ نفر شرکت کننده در انتخابات، سیسی ۷۰ هزار و ۲۶۷ رأی کسب کرد و ۵ هزار و ۲۱۳ نفر نیز به صباحی رأی دادند. تعداد رأی های باطل نیز ۱۱۲۹ رأی اعلام شد.

کنسولگری ها و سفارتخانه های مصر در خارج از این کشور، نتایج آرا را به کمیته انتخابات ریاست جمهوری در قاهره ارسال می کنند.

حدودا ۶ تا ۸ میلیون مصری در خارج از این کشور زندگی می‌کنند، و به گفته “بدر عبدالعاطی” سخنگوی وزارت خارجه مصر بیش از ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان مصری مقیم خارج از این کشور در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *