مراکز فساد اخلاقی در ناحیه ۱۳شهرکابل

 مدیر اجرایی شورای جوانان می گوید که ۲۴ مرکز فساد اخلاقی در ناحیه ۱۳ شهر کابل مسدود شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از آوا، عده ای از شهروندان کابل از شیوع روزافزون فساد اخلاقی در جامعه نگران اند و از دولت می‌خواهند جلو ایجاد مراکز فساد در کابل را بگیرند.

عبد الجبار عظیمی؛ مدیر اجرایی شورای جوانان می گوید: گذشته از مراکز فساد که به صورت مخفیانه در کابل فعالیت دارند صدها مرکز فساد اخلاقی و روسپی‌خانه‌های داخلی و خارجی به شدت فعال اند و متاسفانه ارگان های ذیربط حکومتی به خصوص مسئولین تحقیقات جنایی نظم عامه اقدام قابل قبولی در این زمینه نکرده اند.

عظیمی گفت که شورای جوانان در مبارزه با فساد اخلاقی، دستاوردهای زیادی داشته و تاکنون ۲۴ خانه فساد را به صورت سیستماتیک از ناحیه سیزدهم شهر کابل کوچ اجباری داده و کار در این زمینه جریان دارد.

وی می‌گوید که اقدامات شورای جوانان در هماهنگی با وکلای گذر، ملاامامان مساجد، متنفذین قومی و مسئولین حوزه امنیتی صورت می گیرد.

وی گفت:«ما توانستیم که از طریق متنفذین قومی به شمول وکیل گذر آدرس خانه های فساد را به دست آورده و حوزه مربوطه را در جریان قرار بدهیم.»

به گفته عظیمی افزایش فحشا و منکرات و روسپی‌خانه، ویروس خطرناکی است که زن و مرد به خصوص نسل جوان را تهدید می کند.

همچنین او گفت که شورای جوانان با همکاری مردم در هفته گذشته یک زن و مرد که اطفال را علاوه بر اینکه به فحشا می کشاندند به هروئین نیز معتاد می کردند، دستگیر و به حوزه امنیتی تسلیم کرده است.

این فعال مدنی گفت که از سوی دیگر خانه‌های امن نیز بر اساس اصول و مقررات نیست و به دلیل فاسد بودن اداره مربوطه، این خانه ها نه تنها ناامن؛ بلکه تبدیل به مرکز فحشا شده است.

او گفت با اینکه دولت افغانستان اسلامی است و قانون جزا براساس دستورات اسلامی تدوین شده؛ اما در اکثر موارد، قابل اجرا نیست و این خود سبب افزایش فساد اخلاقی شده است.

آقای عظیمی از حکومت موجود و آینده خواست که در قبال آینده جوانان احساس مسئولیت کند و از رو آوردن آنان به کارهای خلاف و فحشا جلوگیری نمایند.

محمد نورزاد؛ یکی از شهروندان کابل نیز می گوید که علت اساسی افزایش فحشا و مراکز فساد در افغانستان، هجوم فرهنگ های وارداتی و سوغاتی است که از غرب سرازیر شده است.

به گفته او افزایش نابسامانی های اجتماعی و مراکز فساد و مهم‌تر از همه فرار زنان و دختران از منزل و صدها مشکل دیگر در ۱۲ سال اخیر با حضور خارجی ها در این کشور همراه بوده است؛ وگرنه مردم افغانستان مسلمان اند و هیچ دلیلی ندارد که بدون تاثیرات عامل خارجی دست به کارهایی بزنند که با عرف و عنعنات مردم سازگار نیست.

ناظرحسین؛ باشنده ناحیه سیزدهم شهر کابل نیز می گوید که روابط نامشروع جنسی، جامعه را به تباهی می کشاند و آینده نسل جوان را با خطر روبرو می کند.

وی نیز از حکومت می خواهد که مبارزه با فساد اخلاقی را در اولویت کاری خود قرار دهد؛ زیرا فساد اخلاقی عامل بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *