قیمت ترین جواهر دنیا از بین زباله پیدا شد

الماس “Incomparable” الماسی تخم مرغی شکل به وزن ۸۱.۴ گرم است، اما شنیدن ماجرای کشف این الماس خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دختر فقیری اهل روستای مبوجی مایی در کنگو، هنگام بازی بیرون منزل کاکایش در میان خرده سنگ ها و زباله ها، این الماس را پیدا کرد.

این زباله ها قانوناً متعلق به معدن الماس MIBA است که نزدیک منزل کاکای این دختر قرار دارد، کارگران معدن فکر کرده بودند که این سنگ خیلی سنگین است و نمی تواند الماس باشد و ارزش اسکن کردن را ندارد، به همین دلیل آن را دور انداخته بودند.

ولی وقتی کاکای این دختر سنگ را دید به ارزش آن پی برد و آن را به قیمتی نامعلوم به تاجر الماس محل فروخت، تاجر مذکور نیز آن را به گروهی از خریداران لبنانی که در کینشاسا کار می کردند فروخت.

بعداً این الماس توسط جواهر سازی De Beers و سر فیلیپ اوپنهایمر در آنتورپ خریداری شد و بعد از آن هم الماس به کمپانی Zale مستقر در دالاس فروخته شد.

ارزش این الماس به صورت مرتب افزایش می یافت تا وقتیکه به صورت جلا یافته در بخش تاریخ طبیعی موزه اسمیت سونیان واشنگتن به نمایش گذاشته شد.

Mouawad جواهرساز لوکس این گردنبند را ساخته و در نمایشگاه جواهرات سنگاپور به نمایش گذاشته است، جلا دادن سنگ اصلی حدود ۴ سال طول کشید تا به شکل کنونی درآید، سازنده آن می گوید این گردنبند باید بر گردن “یک ملکه یا زنی بسیار خاص” باشد.

فقط خریداران احتمالی جدی می توانند آن را امتحان کنند، این گردنبند با گروهی از گاردهای نگهبان و ناظرین لباس شخصی، دوربین ها و حسگرهای حرکتی محافظت می شود. جین نصر، مدیر عامل Mouawad  اعلام کرده است که دو خریدار جدی از آسیا پیدا شده اند، گینس اعلام کرده است که این گردنبند گرانبهاترین گردنبند در سال ۲۰۱۳ است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *