فساد گسترده در کمپاین شورای ولایتی هرات

خبرگزاری خاورمیانه / انتخابات ۱۳۹۳

اخیرا مردم هرات و تعدادی از نهادهای مدنی در این ولایت از حضور اعضای شوراهای ولایتی و ملی در کمپاین های کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار نگرانی کرده اند. این نهادها می گویند که اشتراک یا مسئولیت داشتن در ستادهای انتخاباتی کاندیداها و کمپاین کردن به نفع آنان خلاف قانون بوده و دولت باید با جدیت با این موضوع برخورد کند.

با داغ شدن تبلیغات و کمپاین های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در هرات با آنکه هشدارهایی از سوی حکومت و کمیسیون انتخابات مبنی بر عدم اشتراک و دخالت کارمندان دولت در این کمپاین ها داده شده بود. شاهد حضور تعدادی از مقامات دولتی و نمایندگان مردم، حتی رئیس شورای ولایتی هرات در کمپاین های انتخاباتی بودیم.

خلیل احمد پارسا هماهنگ کننده شبکه نهادهای مدنی در زون غرب می گوید که این عمل خلاف قوانین شوراهای ولایتی بوده و باید به آن رسیدگی شود.

این درحالیست که سیدعبدالوحید قتالی رئیس شورای ولایتی هرات که مسئولیت ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده دارد می گوید: که شورای ولایتی تحمیلا زیر مجموعه اداره ارگان های محل بوده ولی از این اداره فرمان نمی گیرد. به گفته آقای قتالی اعضای شورای ولایتی کارمند حکومت نبوده و به نفع هر کاندیدی که خواسته باشند می توانند فعالیت کنند.

در همین حال آقای قتالی می گوید که خود حکومت عملا در انتخابات دخیل بوده و تعدادی از وزرا در جلسات شبانه کاندیداها شرکت می کنند و به نفع شماری از کاندیداها کار می کنند.

این درحالیست که دیگر اعضای شورای ولایتی هرات نیز در این روزها حضور آنچنانی در جلسات شورا نداشته و اکثرا غیر حاضر می باشند. گفته میشود تعدادی از این وکلا که نامزد دوباره انتخابات هستند مصروف کمپاین های انتخاباتی خوداند و تعدادی هم که کاندید نیستند دیگر میلی به آمدن در شورا را ندارند. در همین حال کارشناسان به این باوراند که شورای ولایتی زیر مجموعه اداره ارگان های محل بوده و باید در خصوص این خلاف ورزی ها به این اداره پاسخگو باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *