شمارش آرای ۱۵ ولایت تکمیل به مراکز ولایات منتقل شدند

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که شمارش آرای ۱۵ ولایت کشور تکمیل و بسته های آرا به مراکز این ولایات منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شورای ولایتی افغانستان روز گذشته (۱۶ حمل) در این کشور برگزارشد و در آن بیش از هفت میلیون نفر واجدین شرایط رای دهی به پای صندوق های رفتند و رای خود به کاندیدای مورد نظر به صندوق ریختند.

با این ضیاءالحق امرخیل رییس دارالانشاى کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که شمارش آرای ۱۵ ولایت تکمیل شده اما در برخی از مراکز به دلیل مشکلات تخنیکی و امنیتی شمارش آراه تا کنون تکمیل نشده است.

به گفته وی، صندوق های آرا از ولسوالی های کابل و سه ولایت همجوار امروز به کمیسیون مستقل انتخابات در کابل منتقل شده

 مواد حساس انتخابات ولایات دیگر نیز در روزهاى آینده به مراکز ولایات و از آنجا به کابل انتقال داده خواهد شد.

وی گفت که از فردا (دوشنبه ۱۷ حمل) کار روی معلوم نمودن نتایج انتخابات آغاز می شود و در نظر است که ابتدا نتایج قسمی، بعد ابتدایی در چهارم ثور و نهایی به تاریخ ۲۴ ثور اعلام گردد.

به گفته وی ٢۵١ مرکز رای دهی درمناطق مختلف کشور به دلیل مشکلات امنیتی و موجودیت تقلب در آنجا مسدود شده ودر آنجا انتخابات صورت نگرفته است.

با این حال کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی میگوید از ۱۲۶۹ تخلف در روز انتخابات مطلع شده اند که تنها ۱۶۲ آن به طور رسمی ثبت شده و موارد دیگر فقط از طریق تلفن به آنها اطلاع داده شده است.

به گفته او، برای اشتراک ١٣ میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری آمادگی گرفته شده بود؛ اما ۷.۵ میلیون نفر اشتراک کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *