جزئیات تازه از قتل جمال خاشقچی

سازمان اطلاعاتی امریکا (سیا) به این نتیجه رسیده است که ولیعهد عربستان سعودی دستور قتل جمال خاشقچی را داده است.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقام های «سیا» آورده است؛ بررسی ها نشان میدهد که بر خلاف ادعای سعودی ها مبنی بر نقش نداشتن سران این کشور در قتل جمال خاشقچی، فرمان کشتن وی را محمد بن سلمان صادر کرده است.

ارزیابی های «سیا» نشان میدهد که تاکنون تمامی شواهد بدست آمده از کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه، نقش ولیعهد سعودی را به این پرونده گره میزند.

تماس تیلفونی «خالد بن سلمان» برادر محمد بن سلمان به خاشقچی به عنوان یک مدرک یادشده که در این تماس تیلفونی به وی گفته است برای طی مراحل اسناد ازدواجش باید به کنسولگری این کشور در ترکیه مراجعه کند و این کار خطری برایش نخواهد داشت.

در عین حال این سازمان گفته است، مشخص نیست که خالد از قبل میدانست خاشقچی در آنجا کشته میشود یا خیر؛ اما منابع آگاه میگویند او به دستور برادرش این تماس را برقرار کرده است.

ضمن این، منبعی در ترکیه مدعی شده  که روزنامه الکترونیکی «سبق» عربستان سعودی قبل از آنکه خاشقچی در کنسولگری ترور شود، اقدام به ارسال لینک به نامزد او کرده و گوشی تلیفون او را هک کرده بود.

این در حالی است که دفتر خزانه داری امریکا پنجشنه هفته گذشته اعلام کرد که اسامی هفده تن از افراد تیم ترور جمال خاشقچی را در فهرست تحریم قرار داده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *