توزیع کمک براى عودت کننده هاى بدون اسناد در تورخم آٰغاز شد

روند کمک هاى دولت افغانستان براى افغان هاى عودت کننده بدون اسناد مهاجرت از پاکستان، امروز دوشنبه از سوى هیات که از کابل به ننگرهار سفر نموده بودند در حضور داشت والى ننگرهار در نقطه صفرى تورخم رسما آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پروسه کمک هاى دولت به عودت کننده هاى افغان، بر اساس پلان رسیدگى عاجل به عودت کنندگان که از سوى وزارت امور مهاجرین و برخى از نهاد هاى ملى و بین المللى در این اوآخر تهیه گردیده است.

براساس این برنامه در کنار ارایه خدمات صحى ، تهیه آب آشامیدنى و آگاهى دهى به عودت کنندگان براى هر فرد عودت کننده بدون مدرک ٣٣۵٠ افغانى در حضور داشت نمایندگان نهاد هاى ذیدخل از بودیجه دولت مساعدت صورت می گیرد.

هیات که به ولایت ننگرهار سفر نموده است شامل داکتر عالمه معین امور پناهندگان و انجینیر احمد ولى حکمى معین مالى و ادارى وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان و مشاورین دفتر بانوى اول میباشند که در نخستین روز سفر شان در مقر ولایت ننگرهار با والى این ولایت و مقامات محلى  در یک نشست اشتراک کردند.

در این نشست پیرامون چگونگی توزیع کمک ها و شفافیت پروسه کمک ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

احمد ولى حکمى معین مالى و ادارى این وزارت گفت عودت کنندگان داراى مدرک تحت پوشش برنامه هاى UNHCR قرار میگیرند و براى حدود ۴٠ در صد عودت کننده بدون مدرک سازمان بین المللى مهاجرت (IOM) کمک میکند به گفته وى از مساعدت هاى این روند تمامى افغانهاى بدون مدرک از پاکستان مستفید خواهند شد.

وى بر شفافیت توزیع کمک ها تاکید نمود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *