تمرکز کمک های دنمارک درسال ۲۰۱۴به کشاورزان افغان

وزیر همکاری های انکشافی کشوردنمارک در دیدار با وزیر مالیه کشور در کابل روی کمک های کشورش به کشاورزان افغان تاکید کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کریسچن فریس باخ وزیر انکشافی کشور دنمارک در ملاقات که با داکتر زاخیلوال داشت روی امنیت، معارف، حکومتداری بهتر و مسایل اقتصادی افغانستان ربحث وگفتگو کرد.

وزیر همکاریهای انکشافی دنمارک، برنامه طرح شده ای ۲۰۱۴ که شامل جلوگیری از فساد، ثبات مالی، انکشاف اقتصادی و خدمات بهتر در افغانستان است را با وزیر مالیه این کشور به اشتراک گذاشت.

براساس برنامه طرح شده ای سال ۲۰۱۴  دنمارک به افغانستان، بهبود بخش غذایی و کشاورزی، قرضه های کوچک به کشاورزان، همکاریهای همه جانبه به کشاورزان از اولویت های کمک های دوامدار آن کشور به افغانستان خواهد بود.

همچینن وزیر همکاریهای انکشافی دنمارک گزارش بانک جهانی مبنی بر بخشهای حسابدهی و شفافیت حکومت افغانستان را ستایش کرد و از انتخابات آینده نیز اعلام حمایت نمود.

گفتنی است از سال ۲۰۰۲ به این سو کشور دنمارک، در بخشهای مختلف ۶۰۵ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده  و در کنفرانس توکیو نیز تعهد کرد که تا سال ۲۰۱۷ میلادی با افغانستان دربخشهای  انکشاف اقتصادی وحقوق بشر سالانه  در حدود ۸۸ میلیون دالر کمک خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *