تلفات و خسارات برخاسته از جاری شدن سیلاب در غور

گزارش ها از ولایت غور در غرب کشور حاکی از آنست که بر اثر جاری شدن سیلاب در این ولایت صدها راس مواشی از بین رفته و ده ها جریب زمین زراعتی تخریب شده است.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، در بارندگی های بیست چهار ساعت گذشته در ولسوالی دولینه ۲۰۰ راس مواشی از بیت رفته و  ۷۰ جریب زمین زراعتی بکلی تخریب شده است.

خادم حسین دانشیار ولسوال دولینه ی ولایت غورگفتهاست که درنتیجه جاری شدن سیلاب و باران های شدید طی ۲۴ ساعت گذشته دراین ولسوالی ۲۰۰ راس مواشی از بین رفته و نزدیک به ۷۰ جریب اراضی زراعتی تخریب شده است.

به گفته ولسوال دولینه غور، این سیلاب ها تلفات انسانی در بر نداشته است.

مسئولان محلی دراین ولسوالی همچنان میگویند: جاری شدن سیلاب دراین فصل سال، مردم و مسئولان را غافلگیری نموده است.

آنان ازمقامهای مرکزی و موسسات کمک رسان داخلی وخارجی میخواهند تا به زودترین فرصت کمک های شان را به مردم این ولسوالی دور افتاده آغازنمایند.

گفتنی است ولایت غور ازجمله ولایت های محروم ودورافتاده درغرب افغانستان است که همواره با دلیل دشوار گذر بودن اکثریت راه های مواصلاتی ولسوالی های آن با مرکز این ولایت درمواقع بلایای طبیعی خسارات وتلفات جانی بیشماری را بجا میگذارد.

طی سه روز گذشته چندین ولایت افغانستان شاهد بارش باران شدید و جاری سدن سیلاب بوده که تا در اثر آن بیش از ۳۵ نفر کشته شده و هزاران خانه مسکونی تخریب و صدها راس مواشی تلف شده اند.

د رتازه ترین مورد هشت نفر در ولسوالی سید آباد ولایت میدان وردک بر اثر جاری شدن سیلاب جان های شانرا از دست داده و هزارات جریب زمین زراعتی تخریب شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *