ترور رهبران شیعه و سنی در پاکستان ، پروژه ی CIA است

خبرگزاری خاورمیانه / میز پاکستان شناسی

مسلمانان شیعه در پاکستان با برپایی تظاهرات گسترده ، قتل یک روحانی برجسته شیعه در لاهور را محکوم کرده‌اند.

قتل این رهبر شیعه، بیش از یک هفته پس از ترور مولانا شمس الرحمان، رهبر سازمان اهل سنت و جماع ، در نزدیکی مسجدی در لاهور صورت گرفت. گروه‌های شیعه قتل این رهبر سنی را در ۶ دسمبر محکوم کردند.

علامه نصیر عباس، رهبر جنبش تحریک نفاذ فقه جعفری، سازمانی که فعالیت آن در پاکستان ممنوع است زمانی که پس از سخنرانی در یک گردهمایی مذهبی در مرکز ایالت پنجاب در مسیر بازگشت به خانه بود به ضرب گلوله مهاجمان مسلح ناشناس کشته شد. چودری شفیق، رئیس پلیس لاهور گفت : این حمله‌ای هدفمند است. مهاجمان مسلح وی را زمانی که وی در حین رانندگی به همراه راننده اش و یک دوست در مسیر بازگشت به خانه بود، از فاصله نزدیک هدف قرار دادند .

شفیق افزود: عباس در مسیر انتقال به بیمارستان جان سپرد. به راننده و دوست وی در این حمله آسیبی نرسید. هواداران این روحانی شیعه پس از شنیدن این اخبار در مقابل بیمارستان تجمع اعتراض آمیز برپا کردند. شرکت کنندگان با سر دادن شعارهایی علیه دولت پاکستان، اعلام کردند تا زمانی که پلیس قاتلان را دستگیر نکند، پیکر وی را خاکسپاری نخواهند کرد. گروه‌های شیعه همچنین بامداد دوشنبه با برپایی تظاهرات در مقابل خانه رئیس ایالت پنجاب، مجازات را بر عاملان این حمله خواستار شدند .

درپی ترور این رهبر مسلمان شیعه، در لاهور سه روزعزای عمومی اعلام شده است. قتل این رهبر شیعه، بیش از یک هفته پس از ترور مولانا شمس الرحمان، رهبر سازمان اهل سنت و جماع ، در نزدیکی مسجدی در لاهور صورت گرفت. گروه‌های شیعه قتل این رهبر سنی را در ۶ دسمبر محکوم کردند.

 

شیعیان که حدود ۲۰ درصد از از جمعیت بیش از ۱۸۰ میلیون نفری پاکستان را تشکیل می‌دهند، در سال‌های اخیر هدف خشونت‌های قومی دراین کشور قرار گرفته‌اند.

مهاجمان مسلح در ۱۹ نومبر نیز یک مدیر ارشد شیعه دانشگاه را به همراه راننده‌اش در لاهور به ضرب گلوله کشتند. یک رهبر شیعه دیگر و محافظش نیز در اوایل دسمبر در کراچی کشته شد.

به گزارش دیده بان حقوق بشر، از سال ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۲۰۰ مسلمان شیعه در حملات در پاکستان کشته شده‌اند. مسلمانان شیعه در پاکستان با برپایی تظاهرات گسترده ، قتل یک روحانی برجسته شیعه در لاهور را محکوم کرده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *