برنامه «دسترخوان ملی»؛ هراس از حیف و میل شدن کمک ها

افتتاح برنامه دسترخوان ملی

در حالی که رئیس جمهور غنی برنامه کمکی تحت عنوان «دسترخوان ملی» را افتتاح کرد؛ اما ترس از حیف و میل شدن این کمک ها در بخش های خاص، در بین مردم وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور امروز (۲۸سرطان) برنامه توزیع مواد غذایی با نام «دسترخوان ملی» را افتتاح کرد.

بر اساس اعلام رئیس جمهور این برنامه در دو مرحله اجرا می شود.

رئیس جمهور در مراسمی برای افتتاح این برنامه اظهار داشت که ۹۰ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر «دو دالری» قرار دارند و این کمک ها تاثیرمهمی در زندگی آنها دارد.

از سویی هم، امرالله صالح؛ معاون نخست ریاست ‌جمهوری در تشریح این برنامه گفت که مرحله ابتدایی برنامه دسترخوان ملی با هزینه ۸۶ میلیون دالر اجرا می شود.

به گفته وی، در این برنامه، مواد اولیه از جمله آرد، برنج، لوبیا، روغن و صابون دست ‌شویی است که برای ۱ میلیون و ۶۷۰ هزار خانواده در ۳۴ ولایت کشور توزیع می ‌شود.

صالح اظهار داشت که در مرحله دوم نیز با هزینه ۱۵۸ میلیون دالر بسته ‌های یادشده برای ۲.۵ میلیون خانواده در ۳۴ ولایت توزیع می ‌گردد.

دولت در حالی از برنامه «دسترخوان ملی» یاد می کند که در برنامه های مشابه از جمله توزیع نان خشک و آرد برای مستحقین در روزهای قرنطین ناشی از شیوع کرونا، پول های زیادی حیف و میل شد.

تا هنوز تکلیف ۸۰۰ میلیون افغانی ادعا شده که در توزیع نان خشک حیف و میل شده، پاسخ روشنی ارائه نشده است.

در یک برنامه دیگر نیز برای مستحقین ۴/۵کیلوگرام گندم توزیع شده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *