با ورزش کردن از مبتلا شدن به سرطان سینه جلوگیری کنید

دانشمندان آلمانی می گویند زنانی که روزانه ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش می کنند کمتر از زنانی که از نظر فیزیکی فعال نیستند، در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سازمان حمایت از بیماران سرطانی آلمان – که یک سازمان دولتی مستقر در بن است – اعلام کرد مطالعات نشان می دهد انجام ورزش به صورت مکرر و مداوم برای همه افراد مفید است.

این سازمان خاطرنشان کرد افرادی که به طور منظم ورزش می کنند سبب بهبود سوخت و ساز بدن خود و همچنین تقویت سیستم ایمنی شان می شوند و بدین طریق به نوسازی بافت های خود کمک می کنند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر این ورزش کردن مانع از التهاب بافت های بدن می شود که یکی از عوامل ابتلا به سرطان به شمار می رود.

سازمان حمایت از بیماران سرطانی در آلمان اعلام کرد زنانی که ورزش می کنند همچنین کمتر از دیگر زنان از اضافه وزن رنج می برند و همین موضوع نیز از ابتلای آنها به سرطان سینه جلوگیری می کند.

این سازمان افزود افرادی که ورزش می کنند در مجموع در مقایسه با دیگر افراد، سبک زندگی سالم تری دارند، غذاهای متوازن تری مصرف می کنند، کمتر از دیگران سیگار می کشند و همچنین کمتر از دیگران الکل مصرف می کنند و در مقایسه با دیگران زمان بیشتری را در بیرون از خانه می گذرانند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *