تلویزیون العالم

نیرو های نظامی المان روز شنبه شروع به ترک افغانستان کردند واز طریق درگاه طرابزون ترکی وسایل نقلیه نظامی خود را انتقال دادند واز افغانستان خارج کردند . کولونیل نظامی المان مایکل سین گفت : این وسایل نقلیه نظامی از آخرین تجهیزات نظامی وبهترینش است . ومیخواهیم نیروهای ارتش نظامی المان را ازکیفیت استخدام این وسایل وتجهیزات در کشور آموزش دهیم . آلمان ۶۰۰ حتى ۸۰۰ نیروی نظامی خود را در افغانستان برای کمک امنیت اردوی ملی افغانستان نگه میدارد .

تلویزیون المنار لبنان

 

سه سرباز آمریکایی در اثر یک حمله از سوی شورشیان در ولایت پکتیا در ولایت پکتیا کشته شدند . سه سرباز نیروهای بین المللی به رهبری ناتو، کشته شدند. مقام‌های ناتو گفته‌اند که کشته شدگان سربازان آمریکایی بودند . بیشتر از ۱۰۰ سرباز نیروهای بین المللی در افغانستان در جریان یک سال گذشته کشته شده اند که نزدیک به ۸۰ تن آنها سربازان آمریکایی بوده‌اند .

روسیا الیوم

سه شهروند چینی و یک شهروند افغان روز (جمعه) در مرکز شهر نو کابل کشته شدند . پولیس کابل در باره چگونگی کشته شدن آنها ابراز نظری نکرده است .

شینهوا چین- عربی 

کمپ امریکا در اطراف کابل کمک کرد تایک شهروند دیگر چینی نیز پیدا شود بعد از کشتن سه شهروند چینی در کابل دو نفر چینی را کرفتن افراد مسلح که علیه چینی ها حمله کردند . یکی از این دو نفر توانست فرار کند وبه یک کمپ آمریکایی پناه بردند وآنها این را به سفارت کشور چین در کابل تسلیم کرد .

شینهوا چین : هفت نفر بر اثر چندین انفجار در ارزگان افغانستان کشته و زخمی شدند .

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *