اعلامیه ریاست اجراییه در پیوند با سالروز قیام سوم حوت مردم کابل

سوم حوت مصادف است با سالروز قیام مردمی و خودجوش مردم کابل علیه رژیم کمونیستی در افغانستان بود که بافریاد های الله اکبرآغاز شد.

سوم حوت مصادف است با سالروز قیام مردمی و خودجوش مردم کابل علیه رژیم کمونیستی در افغانستان بود که با فریادهای الله اکبرآغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این قیام پرشور و حماسی از شامگاه دوم حوت ۱۳۵۸ با شعارهای الله اکبرآغاز شد و در سوم حوت به اوج رسید، این یک واکنش خشم آلود و قهرمانانه ملت افغانستان در برابر اشغالگران بود.

در این روز تاریخی تمامی اقشار جامعه بویژه جوانان، زنان و محصلان در صفوف فشرده و بهم پیوسته در حالی که دستان خود را به یکدیگر گره کرده بودند به جاده ها ریختند و با سردادن شعارهای انقلابی، قلب قدرت پوشالی رژیم کمونیستی را هدف قرار داده از صفوف نیروهای تا دندان مسلح گذشتند و بیرق غرور و افتخار ملت مجاهد افغانستان را بر فراز شانه ها و دستان خود به اهتزاز در آوردند.

نظامیان مسلح رژیم واشغالگران کمونیست که حاکمیت ننگین خود را در خطر می دیدند با بکارگیری سلاح های سبک وسنگین و آماج قرار دادن سینه های مردم، موج خشونت و کشتار را به راه انداختند و صدها تن از جوانان، زنان و مردان را در بستر جاده های کابل به خاک و خون انداختند .

اگرچه دشمنان مردم افغانستان در این روز فریاد خشمناک و مقدس مردم کابل را با رگبارهای وحشیانه در گلو خفه کردند اما خون شهیدان سوم حوت و فریادهای در خون نشسته مبارزان راه آزادی و استقلال وطن بنیاد کاخ اسبتداد کرملین نشینان را به لرزه در آورد.

قیام سوم حوت ۱۳۵۶ قامت غرور کاذب و اعتبار دروغین رژیم کمونیستی را در هم شکست، خاطره قیام سوم حوت را جاودانه، تاریخی و الهام بخش ساخت و فصل جدید و افتخار آفرینی در کتاب تاریخ مبارزات ملت مسلمان و مجاهد افغانستان باز نمود .

ریاست اجراییه دولت جمهوری اسلامی افغانستان خاطره خونین و فراموش ناشدنی قیام سوم حوت را گرامی دانسته و یاد شهدای این قیام و حماسه سازان این روز تاریخی را عزیز شمرده و تاکید کرده است که برای تحقق اهداف و آرمانهای شهیدان و جانباختگان راه آزادی و استقلال افغانستان از هیچ گونه تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *