اسامی افراد مسلح از لیست نامزدان شورای ولایتی حذف شود

شماری از نامزدان شورای ولایتی و اعضای نهاد های جامعه مدنی غور در یک اعتراض هشدار داده اند که اگر افراد مسلح غیر مسوول از لیست نامزدان شورای ولایتی حذف نگردند، آنان در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آنان می گوید در لیست که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات ارایه شده است افراد به چشم می خورد که یا افراد مسلح غیر مسوول همکاری دارند و یا هم از سوی آنان حمایت می شوند.

شماری از این نامزدان و نماینده های نهاد های مدنی در ولایت غور در یک نشست خبری در این ولایت می گویند در میان لیست نامزدان شورای ولایتی غور افراد دیده می شوند که در سابق افراد مسلح غیر مسوول بودند و حالا هم سلاح ها در نزدشان موجود است.

الله داد فولاد یک تن از نامزدان شورای ولایتی غور می گوید شماری از نامزدان هستند که با اسناد تقلبی و جعلی نامزدی خود را اعلان کرده اند.

وی هشدار می دهد که اگر دولت در این زمینه توجه نکند و کمیسیون سمع شکایات انتخابات به شکایت آنان رسیده گی نکند در انتخابات پیش رو شرکت نخواهد کرد.

معترضان می گویندتعدادی زیادی از این نامزدان حتی به مکتب نرفتند و نتایج درمعارف غور وزارت و معارف کشورندارند و آنان اسناد تقلبی را آماده ساخته و تنها تاییدی ریاست معارف غور را گرفته و خود راشامل لیست ساخته اند.

این نامزدان می گویند شماری دیگر از نامزدان در لیست، سن بیست وپنچ سال راتکمیل نکرده و باتذکره های تقلبی که به همکاری اداره ثبت واحوال نفوس غور امده کرده اند؛ شامل لیست شده اند.

ولایت غور از جمله ولایت های درجه سوم کشور می باشد و این ولایت بیشترین افراد مسلح غیر مسوول را با خود دارد که هر کار را به نفع خود تغییر می دهند.

این حالیست که مبارزات انتخاباتی شورای ولاتی از ۱۳ حوت در سراسر کشور رسما آغاز شد و این مبارزات تا یک ماه دیگر ادامه دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *