از شکایت به دلیل حمایت از تروریسم تا خرید توئیتر توسط شاهزاده سعودی

شرکت توئیتر، شایعه‌ی تعطیلی این شبکه‌ی اجتماعی در سال ۲۰۱۷ را تکذیب کرد و آن را بدون سند خواند.

twitter

سخنگوی توئیتر، در این مورد به خبرنگاران گفت: «بدون شک این ادعا کاملاً دروغ است.»

این شایعه روز پنج شنبه با هشتگ #توئیتر_را_نجات_دهید (#SaveTwitter) آغاز و بیش از ۱۰۰ هزار توئیت در مورد آن منتشر شد. علت و منبع آغاز این شایعه مشخص نیست، در همین ارتباط سایت شبکه سومریه نیوز نوشت، این خانوادۀ آمریکایی پسر خود را در نوامبر ۲۰۱۵ در حمله داعش در پاریس از دست داد.

این خانواده در شکایت خود که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شده، تأکید کرده است که دلیل این شکایت از شبکه های اجتماعی، بخصوص توئیتر، حمایت فنی و تجهیزاتی آنها از گروه‌های تروریستی است و داعش توانسته است با استفاده از این شبکه‌ها، به تبلیغ تفکرات افراطی خود و جمع آوری پول و جذب نیروهای جدید اقدام کند.

در این شکایت تأکید شده که در شبکه‌های اجتماعی، مطالبی تبلیغاتی در کنار مطالب داعش منتشر شده و بخشی از درآمدهای این تبیلغات به داعش رسیده است.

در مقابل شرکت توئیتر این شکایت را بی اساس و فاقد جنبه حقوقی و قانونی دانست.

از سویی خبر خرید سهام شرکت توئیتر که از سوی شاهزاده سعودی ولید طلال باعث انتقاد بسیاری از آزاد اندیشان فعال در فضای مجازی شده است.

غرب به خوبی از فعالیت تندروهای سلفی سعودی که نقش مهمی در حمایت از تروریست دارد آگاه است، حال باید دید که شرایط فعالیت گروه های تروریستی وهابی و منتسب به داعش که عموما از سوی سعودی حمایت می شوند در توئیتر چگونه خواهد بود.

براستی آیا غربی ها در زیر فشار افکار عمومی حاضر به سکوت خواهند بود یا اینکه به نحوی در زمینه فعالیت رسانه های منتسب به تروریست وهابی و داعش در توئیتر اقدام کرده و محدودیت هایی لحاظ خواهند نمود.

Author

About Author