کاندیدان ریاست جمهوری و موسیقی !

خبرگزاری خاورمیانه / انتخابات ۱۳۹۳

در حدود یک هفته از آغاز مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۱۳۹۳ می گذرد و در این میان، نامزدان همراه با تیم های انتخاباتی شان، به هر نوعی کارزارهای انتخاباتی شان را دنبال می کنند.

نشر و نصب پوستر، بنر، بروشور، عکسهای مختلف، حضور در برنامه های مختلف مبارزاتی، مناظره های انتخاباتی و اعلانات تجارتی از جمله این برنامه های انتخاباتی است.

اما در افغانستان، همیشه باید کارهای جالب و دیدنی را مشاهده کرد، این کارهای جالب و دیدنی، در مبارزات انتخاباتی نیز به خوبی مشهود است.

برنامه موسیقی، ستاره افغان را به ندرت مشاهده می کنم؛ هفته گذشته نیز از این ندرت دفعات بود، اما جالبتر از تمام برنامه ستاره افغان، نشر اعلانات در وقفه های این برنامه سرگرمی بود.

در بین این اعلانات، نشر پیام تجارتی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری از جمله «زلمی رسول» و «اشرف غنی احمدزی» خیلی دلچسب تر و جالب بود، گویا نامزدان انتخابات این برنامه ها را پربیننده دیده و تشخیص داده اند که می توانند از طریق این برنامه ها، خودشان را بیشتر به مردم معرفی کنند.

نشر اعلانات نامزدان انتخابات ریاست جمهوری تنها در برنامه های موسیقی تلویزیون طلوع نبوده و در دیگر رسانه های تصویری نیز همین روال وجود دارد.

این موضوع را با مردم در میان گذاشتم، اسد یکتن از دانشجویان دانشگاه کابل در این مورد به خاورمیانه گفت: «بهتر است که نامزدان ریاست جمهوری صلابت شان را حفظ کرده و با نشر پیام های تجاری در برنامه های سرگرمی، به خصوص موسیقی پایین نیاورده و سوال برانگیز نشوند.»

وی اظهار داشت که نشر چنین پیام هایی در برنامه های سیاسی و اجتماعی جایگاه بهتری دارد؛ چون کار رئیس جمهور آینده، کار سیاسی است و آنها به موسیقی روی نمی آورند.

حسام الدین، مرد ۴۵ ساله در گفتگو با خاورمیانه گفت: «والا در افغانستان تمام کارها امکان دارد و حالا، رئیس جمهور آینده، برنامه خود را در یک برنامه موسیقی معرفی می کند.»

به باور این مرد، نشر پیام نامزدان ریاست جمهوری در برنامه موسیقی، موضوع خوبی نیست و باید در این رابطه، تغییرات عمده از سوی نامزدان بیاید، چون موسیقی تا ریاست جمهوری، زمین تا آسمان تفاوت دارد.

وی اظهار داشت که با موسیقی نمی توان یک کشور را به سمت پیشرفت سوق داد و باید برنامه های نامزدان در بخشی از نشرات رسانه های تصویری، ارائه شود که با آن برنامه ها مناسب باشد.

با این اوصاف، شاید نشر پیام ها و اعلانات نامزدان ریاست جمهوری در برنامه های سرگرمی به ویژه برنامه های موسیقی، با قیمت پایین تر انجام می شود و از این لحاظ نامزدان با مصرف کمتر می توانند پیام های خود را نشر کنند.

در این رابطه خواستم نظر مسئولان کمپاین های انتخاباتی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۳ را داشته باشم؛ اما با تلاش زیاد موفق به این کار نشدم و جناب اجمل بلوچ زاده، سخنگوی تیم مبارزاتی زلمی رسول نیز با چندبار تماس، به تلیفون من جواب نداد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *