وضعیت مکاتب عربستان با تبلیغات تفاوت زیادی دارد

وضعیت مدارس عربستان سعودی با آنچه در رسانه های این کشور تبلیغ می شود، تفاوت بسیاری دارد.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، برخلاف تبلیغات رسانه ای مبنی بر اختصاص بودجه ۳.۵ میلیارد ریالی آماده سازی و مرمت مدارس و بودجه ۸۰۰ میلیون ریالی برای تامین امنیت و صحت دانش آموزان، وضعیت مکاتب در عربستان با آنچه تبلیغ می شود، بسیار متفاوت است.
بیش از ۵ میلیون دانش آموز عربستانی فردا پس از حدود ۳ ماه تعطیلی به این امید سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند که مکاتبشان به امکانات آموزشی، اداری و محیطی لازم برای تحصیل مجهز شده باشد، اما گویا وضعیت دیگری در انتظار آنهاست.
تاخیر در اجرای پروژه بازسازی و تعمیر مکتب ابتدایی در شهر تبوک باعث شد که به گفتهء مسئولان تعدادی از بخش های صحی این مکتب قابل استفاده نباشد، مکتب ابتدایی دخترانه ای در ولایت الخرمه واقع در منطقه مکه مکرمه نیز با کمبود تجهیزات لازم مواجه است، برخی از صنف های این مکتب فاقد میز است و معلمان مکتب روی قالیچه می نشینند.
جاری شدن فاضلاب در میان علف های هرز اطراف مکتب ابتدایی دخترانه ۲۳۸ منطقه دیراب در ریاض پایتخت عربستان هم انبوه حشرات را به خود جلب کرده و دانش آموزان را با خطر مبتلا شدن به بیماری های میکروبی و انتشار بیماری های واگیردار مواجه کرده است.
عبد الهادی حمود القحطانی شهروند عربستانی می گوید: فاضلاب بیش از ۴ ماه است در اطراف مکتب جاری است و باعث به وجود آمدن بوی نامطبوعی شده و زمینه را برای شیوع انواع بیماری ها فراهم کرده است.

این درحالی است که راشد الغیاض دبیرکل ادارات معارف عربستان پیش از این گفته بود، وزارت معارف از مدتها قبل خود را برای آغاز تحصیلی جدید آماده کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *