هزاران پناهجوی سوری در اردن به کشور خود بازگشتند

 جنرال حسین الزیود فرمانده نیروهای گارد مرزی اردن اعلام کرد که بیش از هفت هزار پناهجوی سوری که مقیم اردوگاه پناهجویان در اردن بودند، به طور داوطلبانه به کشور خود بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی روزنامه الرای چاپ اردن، مرز مشترک میان اردن و سوریه از زمان وقوع بحران در این کشور بتا کنون رای تردد اتباع سوری باز بوده است.

 به گفته حسین الزیود، کشور اردن تنها از آن دسته از پناهجویان کشور سوری استقبال خواهد کرد که مدارک اثبات خود را همراه داشته باشند.

 در همین حال جنرال سالم الزواهره رییس کادر پزشکی در مرز مشترک اردن و سوریه اعلام کرده است که برای استقبال از زخمی های سوری درمانگاه های صحرایی در چند نقطه انوار مرزی کشور اردن حداث شده است.

 وی در عین حال هشدار داد که احتمال گسترش برخی بیماریهای ناشناخته در این مناطق به دلیل آلوده بودن محیط وجود دارد.

 به گفته وی افزایش پناهجویان سوری در  درمانگاه های صحرایی می تواند در آینده به چالشی بزرگ بهداشتی برای اردن تبدیل شود.

 برخی رسانه ها گزارش داده اند که پناهندگان سوری در اردن به علت کمبود آب، سرویس های بهداشتی و نداشتن سرپناه در معرض شدید انواع بیماری ها و شرایط ناگوار جوی قرار دارند.

 این رسانه ها به نقل از سازمانهای وابسته به حقوق بشر اعلام کردند به علت فرا رسیدن فصل تابستان و گرما، ۱.۵ میلیون پناهنده سوری در لبنان و اردن از اساسی ترین نیازها مثل آب آشامیدنی، سرپناه و سرویس های بهداشتی بی بهره هستند، که موجب خطرات شدیدی برای این افراد بی خانمان خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *