نیامین نتانیاهو روابط مخفی عربستان و اسرائیل را افشاکرد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل فاش کرده است که این رژیم با عربستان سعودی و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، روابط مخفی دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اظهارات نتانیاهو در این هفته در حالی در کنست مطرح شد که کشورهای عربی به این درک رسید‌ه‌اند که اسرائیل دشمن آن‌ها نیست و همین موضوع پرده از روابط پنهانی میان اسرائیل و کشورهای عربی که اخیرا تقویت شده است، برداشت.

گفته می شود، این شبکه مخفی روابط، شامل کشورهایی است که رابطه دیپلماتیک رسمی با اسرائیل ندارند.

در ادامه این گزارش آمده است که تنش در خاورمیانه برای اسرائیل و این کشورها، منافع سیاسی و امنیتی به همراه داشته است و آن‌ها در حال حاضر، رژیم تل‌آویو، را به عنوان یک متحد باثبات و قابل اعتماد می‌دانند.

گفته می‌شود که اسرائیلی‌هایی که از این روابط آگاه شده‌اند، می‌گویند که این کشورهای معین در منطقه، در غیاب امریکا، به دنبال یک شریک قابل اعتماد هستند که حتی اگر بتوانند با آن مخفیانه همکاری کنند، شریکی که از بی‌ثباتی در منطقه همچون آنها سود ببرد. براساس این گزارش، برخی از این کشورها، اسرائیل را جایگزینی برای امریکا و پلی به سوی واشنگتن می‌بینند.

اسرائیل در حال حاضر، علنا از دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا به دلیل رفتارش در مقابل بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و سرنگونی حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر انتقاد می‌کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *