نگرانی کانگرس ملی از حاکمیت ناقضان حقوق بشر در کشور

نهادی بنام کانگرس ملی افغانستان نگرانی اعضای این  نهاد را از حاکم شدن به باور آنها جنایت کاران، جنگ سالاران، و ناقضان حقوق بشر بر ملت افغانستان، امروز (۱۶ میزان) در کابل اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمدعیسی اسحق‌زی رییس کانگرس ملی افغانستان با بیان این مطلب که انتخابات پیشرو باید کاملا شفاف، عادلانه و دموکراتیک باشد و همگی با یک فرصت حکومت را تعیین نمایند علاوه نمود که باید در انتخابت سوم هیچ تهدیدی از سوی زور مندان و جنگ سالاران و ناقضان حقوق بشر متوجه مردم نباشد.

وی که بیشتر حرف‌هایش نقش توصیه ای و نصیحت داشت خطاب به مردم افغانستان گفت: همه باید متحد شویم تا در مقابل زر و زور ایستاده شده و نگزاریم کسانی که هم اکنون عامل فقر و بی عدالتی در کشور است و تهدیدی در برابر انتخابات تلقی می‌شود یکبار دیگر چالشی را فراروی یک انتخابات شفاف، عادلانه و دموکراتیک خلق نمایند.

اسحق زی افزود که هرچند در کنفرانس بن تعهد شده بود که از منافع ملی، حقوق بشر حمایت میشود و ا فغانستان راه خود را بسوی یک زندگی دموکراتیک باز می‌کند ولی متاسفانه در طی دوازده سال دیده شد که هنوز زور مندان بیشتر از دیروز تقویت می‌شود و هر روز بر مردم افغانستان فقر بیکاری و فساد تحمیل می‌شود.

رییس کانگرس ملی افغانستان گفت این نهاد یک نیروی فشار خواهد بود و در کنار دیگر نهاد‌های مدنی نخواهند گذاشت که هیچ کس نظام‌های دیکتاتوری ایجاد و ناقضان حقوق بشر برسرنوشت این ملت حاکم شود.

وی خاطرنشان ساخت  که کمیسیون حقوق بشر افغانستان باید هرچی زودتر لیست ناقضان حقوق بشر را افشا کند و نگذارد که افراد شامل در این لیست کاندیدای ریاست جمهوری شوند.

آقای اسحاق زی افزود که اگر کمیسیون انتخابات مانع کاندیداتوری افراد متهم به نقض خقوق بشر را نگردد، کنگره ملی افغانستان در این مورد خاموش نخواهد ماند و همراه با مردم و جامعه مدنی دست به دست هم  داده و مانع این افراد خواهد شد.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌گردد که چندی پیش مسوولین این نهاد طی محفلی به رسانه‌ها گفته بود که به زودی نامزد مشخصی از این نهاد برای ریاست جمهوری معرفی می‌گردد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *