لت وکوب یک دختر به جرم استفاده از یک سایت افغانی در پاکستان

صفیه، یک دختر جوان ۲۲ ساله در شهر کراچی پاکستان به جرم استفاده از شبکه اجتماعی”کابل جان” شدیدا از سوی مادر خود مورد لت و کوب شدید قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، “کابل جان” یک شبکه اجتماعی افغان هاست که در آن تعداد زیادی از دختران و پسران افغان از نقاط مختلف دنیا عضو هستند.

این اولین بار نیست که در پاکستان دختران از سوی والدین خود به جرم استفاده از ابزارهایی مانند انترنت و موبایل مورد لت و کوب قرار می گیرند.

ماه گذشته  کمیسیون آسیایی حقوق بشر گزارش داد که یک زن پاکستانی بر اساس حکم یک دادگاه قبیله ای، به جرم داشتن موبایل، سنگسار شده است.

 همچنین رسانه های پاکستانی گزارش دادند که عریفه، زن جوان پاکستانی در یازدهم جون ۲۰۱۳ به جرم داشتن یک موبایل توسط کاکا و دیگر اقوامش سنگسار شده است.

در گزارش آمده است که این زن، در بیابانی دور از روستای محل سکونتش به خاک سپرده شده و هیچکس، حتا دو فرزندش اجازه حضور در مراسم تدفین وی را نداشتند.

پاکستان از جمله کشورهایی است که زنان در آن با محدودیت های بسیاری مواجه اند.

زنان در این کشور به جرم استفاده از انترنت، موبایل, کامپیوتر و … مورد لت و کوب و حتی کشتار قرار می گیرند.

همچنین ماه گذشته ملاله یوسف زی، نوجوان شانزده ساله پاکستانی که به دلیل دفاع از حق تحصیل زنان و کودکان از سوی طالبان مورد سوءقصد قرار گرفته بود,  در مقر سازمان ملل متحد به سخنرانی پرداخت.

او در سخنانش از سازمان ملل خواست که در سطح ارتقاء دانش و آگاهی مردم پاکستان تلاش کنند، بلکه خشونت علیه زنان در این کشور کاهش یابد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *