رانندگان شیعه در سوریه تیرباران شد

ویدیویی جدید پخش شده در انترنت از جنایت دیگری از تکفیری ها در سوریه پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این شبه‌نظامیان تعدادی از موترها را متوقف کردند و شروع به بازجویی رانندگان در مورد دین و مذهبشان کردند، رانندگان وحشت زده ادعا می‌کنند که سنی هستند. اما مدتی بعد مشخص شد که آن‌ها علوی هستند که یک فرقه از مذهب شیعه است.

 تکفیری‌ها با مشخص شدن این که آن‌ها شیعه هستند، آن‌ها را به کنار جاده کشیده و تیرباران می‌کنند، موترها نیز به آتش کشیده می‌شود، این ویدئو بعد از آن منتشر می‌شود که ابومحمد الگولانی، فرمانده جبهه النصره تهدید کرد که خانه جامعه علویان در سوریه را موشک ‌باران خواهد کرد.

گولانی در یک پیام صوتی که بر روی یوتیوب منتشر شده، گفته است: ما برای پرتاب هزاران راکت موشک آماده هستیم و آن‌ها را به سمت خانه‌های علویان شلیک خواهیم کرد.

از زمان آغاز درگیری‌های خونین در سوریه در سال ۲۰۱۱، چندین ویدئو کلیپ منتشر شده است که نشان دهنده جنایت‌های وحشتناکی است که تروریست‌های مورد حمایت امریکا علیه غیرنظامیان در این کشور جنگ زده مرتکب می‌شوند.

در اوایل این ماه، یک فیلم هولناک در انترنت منتشر شد که نشان می‌داد شبه‌نظامیان مورد حمایت خارجی در سوریه، سه کرد سوری را آتش زدند.

این ویدئو که در ۵ اگوست منتشر شد، نشان می‌داد که شبه ‌نظامیان جبهه النصره، مایع قابل اشتعال را روی سه مرد ریختند که دست‌ها و چشم‌هایشان بسته شده بود، به نظر می‌رسید این سه مرد از سربازان کرد ارتش سوریه بودند.

این شبه‌نظامیان سپس این سه مرد را در داخل آتشی انداختند، براساس گزارش‌ها، قدرت‌های غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن‌ها بویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه، از این شبه‌نظامیان تکفیری حمایت می‌کنند.

سازمان ملل می‌گوید که از زمان آغاز خشونت‌ها در سوریه بیش از صدهزار نفر کشته و هفت میلیون و هشتصد هزار نفر نیز آواره شده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *