دو فرد به اتهام قتل نویسنده هندی در کشور دستگیر شدند

مقامات امنیتی امروز  (سه شنبه) اعلام کردند پولیس دو نفر را به اتهام قتل یک نویسنده هندی که کتابش درباره فرار وی از دست طالبان به فیلمی در بالیوود تبدیل شده است ،دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مردان مسلح ناشناس روز چهارشنبه سوشمیتا بانرجی ۴۹ ساله را از خانه اش در ولایت پکتیا در شرق کشور به زور خارج کردند و او را به ضرب گلوله به قتل رساندند.

مخلص افغان سخنگوی فرماندار پکتیا در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد پولیس دو نفر را در ارتباط با این پرونده قتل دستگیر کرده است و این دو نفر به قتل اعتراف کرده اند.

وی گفت این افراد در اعترافات خود گفتند به آنها دستور داده شده بود این نویسنده را به خاطر فیلمی که در بالیوود بر اساس نوشته وی ساخته شده است ، به قتل برسانند.

این مقام امنیتی گفت دو فرد بازداشت شده در اعترافات خود گفتند این زن در خانه خود اینترنت داشته و برای هند جاسوسی می کرده است.

گفته میشود این افراد وابسته به شبکه حقانی بودند که روز دوشنبه در مرکز ولایت پکتیا دستگیر شدند، طالبان هفته گذشته دست داشتن در این قتل را رد کرد، کتاب این نویسنده هندی درباره فرار وی از دست طالبان در دو دهه قبل است و بر اساس آن در سال ۲۰۰۳ فیلمی در بالیوود ساخته شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *