در زندانهای امنیت ملی انواع شکنجه وجود دارد

بر اساس تازه ترین گزارشهاسیما ثمر رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر گفته است که زندانیان  مورد شکنجه و لت و کوب در زندان های امنیت ملی قرار می گیرند، اما امنیت ملی این اظهارات را رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بانو ثمر تأکید کرده است که عاملان شکنجه‌ زندانیان در نهادهای امنیتی افغانستان باید مجازات شوند.

خانم ثمر این گفته ها را در نشستی که به منظور بلند بردن توانایی های کارمندان اداره‌ی امنیت ملی در بخش حقوق بشر در کابل برگزار شده بود، مطرح کرده است.

او گفت: “باید اعتراف کنیم که شکنجه در سطوح مختلف در نهادهای امنیتی افغانستان وجود دارد و ما امیدواریم که لت و کوب زندانیان کاملا از بین برد.”

درهمین حال، ریاست امنیت ملی کشور  این گفته ها را  رد کرده و افزوده است که هیچگونه شکنجه و بد رفتاری با زندانیان در زندان های امنیت ملی صورت نگرفته است.

براساس گفته های مسئولین امنیتی، برخی از متهمان با مراجعه در نهادهای حقوق بشری، برای دفاع از خودشان نهادهای امنیتی را متهم به اعمال شکنجه کرده اند.

در همین حال معاون یوناما در بخش حقوق بشر از آغاز بررسی های جدی این سازمان از وضعیت زندانیان در زندان های امنیت ملی خبر می دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *