حزب ملت متحد افغانستان اعلام موجودیت کرد

حزب ملت متحد افغانستان دیروز در یک گردهمایی که نزدیک به سه هزار تن از ولایات مختلف کشور شرکت کرده بودند در خیمۀ لویه جرگه در کابل رسماً اعلام موجودیت کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالرحیم ایوبى نمایندۀ مردم قندهار در ولسى جرگه به رسانه ها گفت، که وى به حیث رییس این حزب، اسدالله همدم به حیث معاون اول و محمد ابراهیم بشارت به حیث معاون دوم این حزب برگزیده شده اند. در این نشست. وی فراهم کردن زمینۀ مشارکت شهروندان در تصمیم گیرى های سیاسی و تامین صلح و وحدت ملی را از اهداف این حزب خواند.

ایوبی گفت که حزب ملت متحد، در راستاى تقویت وحدت ملى، از بردن فساد اداری و تعصبات قومی و لسانی، جلوگیری از مداخله کشورهای همسایه در امور افغانستان و احقاق حقوق زنان و اطفال تلاش خواهد کرد.

او مى گوید که این حزب دو ماه قبل جواز فعالیت را از وزارت عدلیه اخذ کرده است.

ایوبى با بیان اینکه این حزب در حال حاضر در ٣٠ ولایت کشور عضو دارد که تعداد آنان تا به حال به بیش از ۴٠ هزار تن رسیده است افزود  حزب ملت متحد افغانستان  از جمله احزابی است که از میان مردم برخواسته و به آرمان های مردم پایبندخواهد ماند.

قرار است انتخابات ریاست جمهورى و شوراهاى ولایتى به تاریخ ١۶ حمل سال آینده راه اندازى شود.

اسدالله همدم معاون اول حزب ملت متحد افغانستان دراین نشست گفت که این حزب در چنین مقطع حساس و تاریخی کشور به منظور تنظیم روند سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور پا به عرصه وجود گذاشته و با مساعی مشترک سایر نهادهاى ملی و سیاسی کشور در عرصه های نظام سازی و حکومتداری خوب تلاش خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *